Die saildrive heeft twee rubber "afdichtingen".Die aan de buitenkant dient alleen om de stroomlijn van het onderwaterschip een beetje netjes te houden en is verder onbelangrijk voor de afdichting. Er varen zat boten rond die hem allang verloren zijn of te duur vonden.
dat de anode los zit komt vaker voor. Je moet die twee boutjes nl vastzetten met locktite of iets dergelijks ( wel de type die je later weer kunt losdraaien!) en dat wordt nog wel eens vergeten. Bovendien zitten er veerringetjes achter de boutkoppen.
Ik heb zelf al eens gehad dat de boutjes losgetrild waren omdat ik er geen locktite op had gedaan.
Ook kan de anode zo ver opgevreten zijn dat hij los komt te zitten maar dan is het hoog tijd ( eigenlijk al ver over tijd) om hem te vervangen.
Wat die anode betreft. Ik geloof dat dat wel moet passen.
Hier staat die wel getekend bij de MS25 dus...
www.marinepartseurope.com/nl/v...748570-44-22288.aspx
En daar staat ze ook en staat ook dat nummer van jou.
Overigens vraag ik me wel af of die gesplitste anodes wel goed genoeg contact met de saildrive maken omdat ze niet direct tegen de saildrive gebout zitten.
Dat kan nl. kennelijk bij de MS25 ook het geval zijn want er bestaan kennelijk twee types MS25 :
www.marinepartseurope.com/nl/v...748570-44-10045.aspx
Als er nu geen gesplitste op zit denk ik niet dat die passen.
Ad