Sluit me volledig aan bij Hypervisor.
Het zijn betrouwbare motoren die met goed onderhoud heel lang meegaan.
Honda was toendertijd de eerste met een 4-takt BBM.
Vrienden hebben een BF100 met electronische ontsteking (staat CDI achter op de kap) en wij hebben zelf een BF75 met puntjes.
De carburateur is gevoelig voor vervuiling dus wees voorzichtig met "oude" benzine.
Goed schoonmaken en voor de zekerheid een (bromfiets)filtertje in de benzineleiding.
Voor het vervangen van de impeller moet de aandrijfas losgemaakt worden van het staartstuk.
Als de BBM lang in het water gestaan heeft dan kan het voorkomen dat beide assen op elkaar vastgeroest zijn en kan je een serieus probleem hebben.
Zoals gezegd is de motor erg veel verkocht en zijn er eventueel "nieuwe" staartstukken te krijgen voor weinig.
Vervanging was bij onze BF75 helaas nodig.
Het is zeker mogelijk om een AB-bediening te gebruiken.
Deze worden soms op MP aangeboden.
Veel originele onderdelen worden verkocht door Lings in de UK:
www.lingshondaparts.com/
Moraal van het verhaal: De motor is zeker een goede servicebeurt waard !
Groeten, Hans