Aprodite schreef :
Ik ben op zoek naar een degelijke specialist/hobbyist die nu mijn motor kan beoordelen wat er wel en niet moet gebeuren. Met Paul een vriend van mij die wel eens sleuteld hebben we de volgende hyphotese:
Carterontluchtingsklep werkt niet altijd naar behoren waardoor er een overdruk onstaat in de carter, olie zoekt de weg met de minste weerstand en dat lijkt de oliekeerring die tussen de carter en het vliegwiel zit. De olie spettert/draait mee met het vliegwiel en gooit het eruit in de opening tussen de cilinderkop en vliegwiel. Dat zou ook nog elders er uitmoeten komen gezien de grote hoeveelheid maar dat is een raadsel. Als opmerking nog het volgende'de thermostaat zal helemaal vast, daardoor slechte koeling en vervolgens te warme en daardoor zeer dunne olie.
Jongens, schiet er maar op!
Heb de klus nog op scheepsvakman.nl gezet, iemand ervaring daar mee of met iemand die ter plekke kan adviseren? Ik wil wel dat het nu goed gebeurt, graag veel zelf maar als dat niet kan dan maar door een vakman( euro's....)
Harry
Bijlagen: cateronluc...klep.jpg (30KB)
onderdelen...klep.jpg (26KB)
Ga er maar vanuit dat de oliekeerring lek is.
Zelfs met en goede carterontluchter zal er olie lekken langs deze keerring als hij versleten of hard geworden is. Je kunt zelf wel uitvinden of de ontluchter werkt. Hij kan met zeer weinig kracht open gedrukt worden.Voor zover ik kan zien op de foto ziet hij er goed uit.
Carterdruk is normaal erg klein en wordt bepaald door de veerkracht van de klepveer!