Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Betamarine & Scheepswerf Kuijkhoven

Re: Betamarine & Scheepswerf Kuijkhoven 08 feb 2012 12:05 #262350

Fer schreef :
Maar ik vindt de motor er netjes uitzien op het eerste gezicht waarom nu vervangen? En als je minder trillingen en een rustig lopende motor wilt hebben moet je op zijn minst een 3 cilinder nemen en die gaat niet passen.


Een 2 cilinder is niet meer dan twee 1 cilinders naast elkaar en de trillingen en balans (vrije krachten) zijn ten opzichten van een 1 cilindermotor gelijk als ze een vergelijkbare vermogen vertonen. In ander worden een grote 1 cilinder is gel;ijk aan een 2 cilinder motor als het vermogen bij elkaar in de beurt zit. Het voordeel is wel dat de zware arbeidsslag nu is verdeel over twee cilinders waardoor de uitlaadploffen lichter zijn

Mvg Fer

Het moet ook niet morgen gebeuren. Mijn MD5B werkt noch prima hij is alleen een echte stinker. Ik heb wel ook een paar privé reacties ontvangen van mensen die met Betamarine.nl te maken hadden en om het voorzichtig te zeggen, dat veel niet echt mee. Zelf importeren wil ik niet. Ik wil naar een een Nederlandse bedrijf die gewoon bekend staat voor goed werk & vakmanschap en waar ik verwachten kan dat ik ook later noch goede service krijg.

Tot nu toe word het kiezen tussen:
Aqua Sport in Hoorn (Volvo) of
Shipyard-Lemmer (Sole)

Als Volvo niet te gek duur is, is dat wel mijn voorkeur want de D1-13 past beter in de boot.
Laatst bewerkt: 08 feb 2012 12:06 door amschristian.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Betamarine & Scheepswerf Kuijkhoven 08 feb 2012 12:25 #262357

  • Mike87
  • Mike87's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1967
Al aan lombardini gedacht?
Gib Sea 76
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Betamarine & Scheepswerf Kuijkhoven 08 feb 2012 12:29 #262358

Mike87 schreef :
Al aan lombardini gedacht?

Ja wel, en ik zul ook graag een Lombardini nemen maar helaas zijn ze veel te hoog in maat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Betamarine & Scheepswerf Kuijkhoven 08 feb 2012 12:47 #262360

Of een Vetus? Is dezelfde Mitsubishi als die van Sole.Of dezelfde Mitsubishi bij Drinkwaard.
De kleine Nannis zijn trouwens dezelfde Kubota's als de Beta's.
Ad
Laatst bewerkt: 08 feb 2012 12:50 door Faran.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Betamarine & Scheepswerf Kuijkhoven 08 feb 2012 14:20 #262378

  • Fer
  • Fer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7302
Verschillende motorleveranciers gebruiken de zelfde bases motor (gen motor) maar er zit soms behoorlijk verschil in het marinseren van de motor, de ene doet dit beter dan de ander.

Mijn voorkeurslijstje is

Yanmar
Volvo Penta
Drinkwaard Mishbische
Sole
Beta

Ik kijk hierbij naar prijs/kwaliteit en hoe het zit met de service qua onderdelen bestellen, ook na 15 jaar.

Mvg Fer
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Betamarine & Scheepswerf Kuijkhoven 08 feb 2012 14:36 #262381

  • Apae
  • Apae's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5902
amschristian schreef :
Mijn MD5B werkt noch prima hij is alleen een echte stinker.
Dat klinkt op het eerste gezicht als een onvolledige verbranding: dat kon weleens verbeteren met een verstuiver-revisie oid.
Ik zou dan toch eerst even naar een zeer uitgebreide servicebeurt kijken, voordat je het geheel vervangt, als de motor op zich goed bevalt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Betamarine & Scheepswerf Kuijkhoven 08 feb 2012 14:38 #262382

  • Fer
  • Fer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7302
Wat voor kleur rook heb je en is dit adem verstikkend

Mvg Fer
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Betamarine & Scheepswerf Kuijkhoven 08 feb 2012 14:47 #262386

Ik denk bij oudere motoren heb je altijd last met verkleuren naast de uitlaat (is dat het goede word?). Mijn MD5B brengt de boot (iets meer als 3ton) met een waterlijn van 7,40 op maximum 5.5kn soms een klein beetje meer. Hij heeft 7.5PK. Maxi zegt:

Engine:

Folding Propeller: 15x9x2
Inboard: MD5B/110S
Marsh Speed: 5.6kn
Max speed (engine): 6.5 kn

Met gemiddelde RPM is hij niet echt vies. Echt donker / zwart word het alleen ik op maximum ga. De motor word ook niet te heet als ik 2 uur gewoon door ga met max speed. Voor een 27 jaar oude motor dus niet zo slecht toch?

Chris
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Betamarine & Scheepswerf Kuijkhoven 08 feb 2012 14:54 #262389

  • Fer
  • Fer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7302
Niet heet schrijf je dat kan duiden op een kapotte thermostaat waardoor je motor koud blijft en er geen volledig verbranding is van de diesel.


Als je een nieuwe motor wilt kopen met je dit vooral doen :)

Misschien moten de mots even de discussie splitsen, het laatste stuk naar motoren

Mvg Fer
Laatst bewerkt: 08 feb 2012 14:55 door Fer.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Betamarine & Scheepswerf Kuijkhoven 08 feb 2012 14:58 #262391

  • Fer
  • Fer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7302
Oja wat is heet! De motor mag maar zo’n 45-60 graden worden dit ivm ketelsteen vorming (directe koeling)

Mvg Fer
Laatst bewerkt: 08 feb 2012 15:03 door Fer.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Betamarine & Scheepswerf Kuijkhoven 08 feb 2012 15:01 #262392

Het word wel warm beneden en de thermostaat doet het wel (volgens mij). Ik bedoelde, de motor gaat niet overhitten en dat is volgens mij wel heel goed bij zo een oude direct gekoelde diesel.

Als het wel noch een prima motor is op zijn leeftijd, heeft die misschien ook noch een goede inruilwaarde bij een Volvo dealer.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Betamarine & Scheepswerf Kuijkhoven 08 feb 2012 15:08 #262395

  • Fer
  • Fer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7302
Het is nu slapjes in de verkoop van nieuwe motoren dus dit kan in jouw voordeel spelen, ik zou als ik jouw was even naar de Hiswa gaan en je daar eens laten informeren wat voor mooi beurs aanbiedingen ze kunnen geven.

Succes met je speurtocht naar een nieuwe motor, mocht je wat aan je oud motor willen doen dan zie ik je wel terug in de motor hoek.

Mvg Fer
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Betamarine & Scheepswerf Kuijkhoven 08 feb 2012 15:12 #262398

Bedankt Fer :-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Betamarine & Scheepswerf Kuijkhoven 27 nov 2013 14:19 #461455

Doordat wij elke klant proberen de beste service mogelijk te geven is het voor een enkele contact persoon niet altijd mogelijk om de telefoon op te nemen.

Wij adviseren dan ook om vooral tijdens de zomer maanden, de voicemail in te spreken of te emailen. Dit word altijd beantwoord.
Tip: geef een duidelijk goed onderwerp aan de email, wij ontvangen vele aanvragen per dag die niet allemaal behandeld kunnen worden.

Om even te reageren op de opmerkingen over ons bedrijf in dit topic, vind ik het zeer spijtig dat u als klant een onprettige ervaring met ons bedrijf heeft ervaren.
Ik ben toch geneigd om erop in te gaan omdat meerdere opmerkingen hier in dit forum niet op zijn plaats waren, en niet uitgebreid toelicht (alleen negatief).

Mocht u op het basis email adres geen antwoord krijgen, kunt u mij ook altijd bereiken op: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Ik zorg er dan hoogst persoonlijk voor dat uw aanvraag zo spoedig mogelijk beantwoord word.

Met vriendelijke groet,

Max Kuijkhoven
Marketing and Sales Manager
Beta Marine Nederland
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Betamarine & Scheepswerf Kuijkhoven 27 nov 2013 14:47 #461467

  • Apae
  • Apae's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5902
Heel prettig dat het bedrijf uit de oorspronkelijke vraagstelling hier reageert natuurlijk, maar het is jullie duidelijk dat je reageert op berichten van bijna twee jaar geleden?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Betamarine & Scheepswerf Kuijkhoven 27 nov 2013 14:58 #461475

Dit is inderdaad een ouder topic.
We hebben met het moderatie team overlegd en besloten dat dit niet als een commerciele posting gezien word, maar een bericht dat inhoudelijk in gaat en mogelijk een oplossing bied voor problemen en beschuldigingen die geuit zijn aan het adres van dit bedrijf.

We hebben dus besloten dit bericht te laten staan want een ieder mag zichzelf verdedigen of toelichten als dat nodig blijkt.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it”
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Betamarine & Scheepswerf Kuijkhoven 27 nov 2013 15:02 #461479

  • Toxiq
  • Toxiq's Profielfoto
Mee eens, goeie zaak
Laatst bewerkt: 27 nov 2013 15:04 door Toxiq.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Betamarine & Scheepswerf Kuijkhoven 03 feb 2014 15:49 #482870

2 jaar later is mijn MD5B nu toch helemaal aan het einde. Er is keen compressie meer, de inspuiter is gebroken en moet vervangen worden, ventiel kleppen sluiten niet meer voldoende en de cylinder binnen is gewoon versleten. Het kan allemal noch repareert worden maar dat is een duur zaak als je niet veel zelf kun doen en dat kan ik niet.

VP geeft op dit moment 20% korting op een nieuwe D1-13 met S130 en dat is voor mij toch de betere optie als een Beta of Vetus of Nanni of Sole te kopen want de motor past beter in de boot. Die optie met adapter en oude S110 is uiteindelijk niet verstandig want de gear ratio van een S110 is 1-1.6 (MD5 heeft 2500RPM) en de nieuwere motoren lopen te snel met 3000 of 3600 RPM (en meestal een gear ratio van 2.1 -2.2). Dus als ik dan een bij voorbeeld Beta 14 koop kan ik eigenlijk alleen 60-70% van de kracht in het water krijgen.

Een nieuwe Beta, Sole of Nanni kost het zelfde als de VP D1-13 met korting dus dan maar toch de VP want dat is volgens mij de modernste. Leuke artikel: Hier
Laatst bewerkt: 03 feb 2014 15:53 door amschristian.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Betamarine & Scheepswerf Kuijkhoven 03 feb 2014 16:32 #482881

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10710
Alle aanbieders van motoren geven korting tijdens de beursdagen. Zijn ze ineens toch weer goedkoper dan de VP. En is een motor zoals de VP d1-13 uit je link in 2005 op de markt gekomen echt de nieuwste en modernste?. Kijk eerst maar even rond op Boot Holland en de HISWA.
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Betamarine & Scheepswerf Kuijkhoven 03 feb 2014 18:53 #482925

Ik denk het wel want kubota en mitsubishi die voor Beta, Nanni, Vetus, Dole, Craftsman etc. gebruikt worden zijn noch ouder.. Maar de boot moet ook op 1 april weer in het water dus wacht ik niet meer voor de beurs...
Laatst bewerkt: 03 feb 2014 19:33 door amschristian.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Betamarine & Scheepswerf Kuijkhoven 04 feb 2014 09:06 #483080

amschristian schreef :
Die optie met adapter en oude S110 is uiteindelijk niet verstandig want de gear ratio van een S110 is 1-1.6 (MD5 heeft 2500RPM) en de nieuwere motoren lopen te snel met 3000 of 3600 RPM (en meestal een gear ratio van 2.1 -2.2). Dus als ik dan een bij voorbeeld Beta 14 koop kan ik eigenlijk alleen 60-70% van de kracht in het water krijgen.

Dat klopt want exact dat probleem had ik 11 jaar geleden ook toen ik mijn MD5A verving door een Vetus M2C5 aan de oude 110S.
Toch gaat het wel hoor. Alleen heb je een nieuwe , veel kleinere schroef nodig.
de MD5A liep prima met een 14*8 inch klapschroef maar voor de Vetus moest er eigenlijk een 12,5*6 inch op.
Omdat ik alleen een 14*6 inch (goedkoop en kleinere voor saildrive zijn er kennelijk!) kon kopen (nieuwe VP klapschroef voor €250) heb ik die laten afdraaien bij van Voorden in Delfzijl naar iets minder dan 13 inch (minder was volgens hun niet verstandig).Daarmee draait de Vetus welisaar net niet de opgegeven 3100 rpm maar slechts ruim 2900 maar dat scheelt gelukkig nog geen half pk van de 11.

Overigens heb ik destijds wel degelijk gekeken naar een Vetus met nieuwe Vetus(=ZF) saildrive maar dat geeft een bijna 6 cm hogere motorinbouw omdat bij die saildrives de ingaande as 6cm hoger zit dan bij de VP saildrives 110S en 120S (andere weet ik niet).En dat gaf grote inbouwproblemen :ohmy: )
Daar kom je trouens alleen achter als je de preciese inboumaten van de motoren en saildrives heel precies bestudeert.
Een gebruikte 120S kopen was natuurlijk ook gegaan maar ik ben er nu al 1700 draaiuren (geen nul teveel :ohmy: ) ook best tevreden mee.
Ad
Laatst bewerkt: 04 feb 2014 09:07 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.175 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl