Met het nieuwe seizoen heeft onze MD11C ( in een Dehler Optima 92) een standaard beurt gehad. (filters, olie, impellor etc.) en is de massadraad van de temperatuurmeter hersteld. (meter stond direct in rood).
Nu loopt bij een redelijk wat hoger toerental (weet niet hoeveel, toerenteller doet het niet meer, bootsnelheid ± 5 kn. niet volgas) de temperatuur ontzettend snel op, zodra het gas wordt teruggenomen daalt dit ook ontzettend snel, je ziet de meter dus gewoon bewegen. De vraag is nu of de motor echt zo warm wordt of zijn er andere factoren die van invloed kunnen zijn op de temperatuur die wordt aangegeven. Daarnaast ontstaat er veel witte rook bij een hoger toerental, terwijl bij stationair en kruissnelheid dit redelijk is en ik begreep, gebruikelijk voor deze motor.
Bijkomend verschijnsel is dat dit vorige week ook gebeurde op momenten dat er bij redelijk wat zeegang de uitlaat langer dan normaal onder water bleef. Het toerental was toen niet echt hoog.