Hallo Jutter,
Ik heb verder niet heel veel hoeven te doen. Uiteraard heb ik wel van de gelegenheid gebruik gemaakt om de bilge goed onder handen te nemen want je kan er zo lekker bij. De schroefas heb ik ook vervangen, dat moest wel want de oude was te kort (motortje is een stuk kleiner. Bovendien was er ook een beetje slijtage zichtbaar.
Waar je wel rekening mee moet houden is de inbouw hoogte t.o.v. de schroefas. Ik heb de balken waarop de motor steun in de boot wat moeten verlagen, anders zat de koppeling te hoog voor de schroefas.
Tijdens het varen in de zomer vond ik dat de motor wat warm aanvoelde en ik vond ook dat er weinig koelwater uit de uitlaat kwam. Dit bleek veroorzaakt te worden door een (lucht)lek in de deksel van de wierpot. Deze heb ik dus ook vervangen, maar dan pas later. Verder heb de uitlaat slang aan de andere kant moeten leggen omdat deze gewoon aan de verkeerde kant zat voor de Beta marine.
Eigenlijk is alles verder heel simpel diesel slang aansluiten, accu aansluiten stekker van de bediening erin prikken, gas- en koppeling van de morse bediening vast schroeven, sleutel omdraaien en lopen.
Ik schrok me dood want de motor liep direct en dat was ik niet gewend. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over deze motor en ik heb afgelopen zomer behoorlijk zware omstandigheden meegemaakt.
www.zeilersforum.nl/components.../emoticons/smile.png