lodewijk stegman schreef :
Natuurlijk is oplossen in onderling overleg beter. TS geeft echter aan daar pogingen toe te hebben gedaan.
En dat is zijn woord. Zoals TS zelf aangeeft, 1 kant van het verhaal. We kennen niet eens de voorwaarden waaronder de boot is aangekocht.
lodewijk stegman schreef :
Ik ben overigens van mening dat, ook als TS het bedrijf in kwestie niet zo vriendelijk heeft bejegend, dat nog niet betekent dat het bedrijf er verder niks aan hoeft te doen. Informatie achterhouden blijft informatie achterhouden en terugkomen op eerder gedane beloftes blijft onprofessioneel en laakbaar.
Maar of dat zo is, dat weten we niet. En natuurlijk mag een klant emotioneel reageren. De meeste ondernemers kunnen daar wel prima mee omgaan. Ik heb ooit huilend bij Roozeboos aan de lijn gehangen, hem gezegd dat het K*T apparaat niet werkt, ook niet na twee dagen prutsen. Witheet was ik. Gelukkig begreep Roozenboos dat, die heeft toen uitgelegd waar het blauwe draadje op aangesloten moest worden, en waar vooral niet.. na 1 minuut werkte alles. Ik bedoel.. die Roozenboos bleef ijskoud en rustig. Dat niet elke ondernemer zo reageert is ook weer logisch. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn allemaal, zolang redelijkheid de boventoon voert. Al weet ik, uit ervaring, dat er ook zeer onredelijke klanten kunnen zijn. Die na afloop (nadat ik alles vergoed heb) doodleuk kunnen melden dat ze het 'eigenlijk' gewoon zelf gesloopt hadden... ik bedoel maar. Alles komt voor en daarom zijn dit soort zaken gewoon moeilijk online op een forum op te lossen. Ik zou zelfs zeggen: totaal niet..
lodewijk stegman schreef :
Tenslotte: TS hoeft de naam van het bedrijf niet meteen bekend te maken. Hij kan het bedrijf duidelijk maken dat hij die optie heeft en ze alsnog de gelegenheid geven hier hun verhaal te doen, of zich wat correcter op te stellen en gewoon het probleem van TS naar tevredenheiod oplossen. Of dreigen met zo'n optie terecht is, is iets dat TS zelf moet beoordelen.
Dreigen werkt bij mij persoonlijk averechts.. zowel prive als zakelijk.
PS: nee, ik heb natuurlijk niet echt huilend aan de lijn gehangen..