Koezt schreef :
Paar algemene dingen.
- Allereerst lijkt het alsof je dieseltank vlak onder de kachel zit. De dieselleiding is erg lang. Die zou ik zeker inkorten.
- Ik zie rook in de bakskist.
- Je zult wel doorhebben dat je luchtslang los hangt.
Wat hoor ik hier klikken? Ik hoor 2 verschillende tikken. Welke is de brandstofpomp? Aan het eind komt er nog een tweede soort tik bij namelijk.
Hoeveel stroom gebruikt de kachel tijdens het opstarten?
Spanning is prima zeg je. Waar heb je dat gemeten? Bij de kachel (aansluiting) of op de accu?
Haal het dieselslangetje eens los onder de kachel en kijk wat de opbrengst van de pomp is. Dat zou zeker een paar druppen per tik moeten zijn.
Als laatste; ken de de resetprocedure voor deze kachel? Veel kachels vergrendelen namelijk na een x aantal keer niet opstarten. Dan moet je er mee naar een kachelboer.
1. de dieseltank staat helemaal onderin de boot... inderdaad heel ver weg, maar de toevoer is altijd prima (na de leiding aangezogen te hebben
). ik zit inderdaad te denken over een extra tankje.
2. ja die rook is onverbrande diesel, omdat die niet aanslaat gooit die overtollig diesel er uit denk ik..
3. die luchtslang onder de kachel is de uitlaat, deze is ingepakt met een isolatie en luchtslang voor de warmte... niet orgineel inderdaad.
4. eerst tikt het 12v aansturingssysteem en daarna gaat het pompje tikken (zo gaat het opstarten al 2 jaar)
5. Resetten.. nooit van gehoord , bedankt voor de tip zal er eens naar kijken/ afwegen, maar dan ga ik denk ik voor een webasto air top evo