Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: 24 uurs 2018

24 uurs 2018 25 juli 2018 20:10 #962826

  • Big Time
  • Big Time's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1037
Baasklusje schreef :
idd...
nr 44


OK, dan ging het toch goed ondanks een haperende internetverbinding in Dieppe :)
Vaurien - Yngling - Zeeton 24 - First 31.7 - J/109 - J/80
Laatst bewerkt: 25 juli 2018 20:12 door Big Time.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 25 juli 2018 20:56 #962846

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3538
boeiend schreef :
Neeeh, dat is beide sluizen uit gelijk tegen de wind in motoren.

Ja sarcasme komt altijd moeilijk over op het forum ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 26 juli 2018 07:59 #962897

  • boeiend
  • boeiend's Profielfoto
Wel de verschillen tussen ironie, cynisme en sarcasme geleerd, op school? :lol:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 26 juli 2018 08:22 #962905

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14030
Antwoord gehad van organisatie comité:

Beste heer van Dordrecht, dank voor je mail betreffende het obstakel in het Markermeer. Het is ons bekend en daarover onderhouden wij nauw contact met RWS.
Vriendelijke groet


Hopen dat het helpt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 26 juli 2018 08:29 #962908

koko schreef :
Antwoord gehad van organisatie comité:

Beste heer van Dordrecht, dank voor je mail betreffende het obstakel in het Markermeer. Het is ons bekend en daarover onderhouden wij nauw contact met RWS.
Vriendelijke groet


Hopen dat het helpt.

Kan er niet iemand met een 2,2m diepe boot even dat rak een paar keer varen, dan weten we het!
Moderne open source: "Logisch dat nog niet alles werkt. Het merendeel heb je helemaal niet nodig."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 26 juli 2018 08:51 #962923

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14030
Kreeg nog een mailtje:
Er zou naar gedregd zijn, maar nog niets gevonden.
Je zeggen: met de sonarboot er overheen en zoekslagen maken. Zo moeilijk kan het niet zijn.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 26 juli 2018 09:18 #962935

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6883
Heel negatief gedacht zou je bijna denken dat er iemand een valse melding maakt in verband met een schadegeval aan zijn boot voor de verzekering en ligt er gewoon niks. Jammer dat de melder hier niet zit om zijn ervaring te delen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 26 juli 2018 09:24 #962941

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14030
Beauty schreef :
Heel negatief gedacht zou je bijna denken dat er iemand een valse melding maakt in verband met een schadegeval aan zijn boot voor de verzekering en ligt er gewoon niks. Jammer dat de melder hier niet zit om zijn ervaring te delen.

Als in: “ ik kan wel een nieuwe mast gebruiken en doe net of ik hem overboord heb gezeild?”

Heel positief gedacht heeft iemand zijn mast daar overboord gezeild, gemeld en later weer opgepikt als bewijs voor de verzekering, maar dat vergeten zijn ook door te geven?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 26 juli 2018 09:33 #962946

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6883
Zou ook zomaar kunnen al is die nog net wat minder realistisch dan mijn doemscenario.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 26 juli 2018 10:08 #962962

Een proefmeetbrief gemaakt met de C0 van de Beauty als A-sym spi erbij (de rest ongewijzigd, dus de 130% G2 er nog op).

De GPH gaat van 652,3 naar 647,8, dat is 0,7% ongunstiger. Klein verschil.

De snelheidsverbetering staat in procenten van de snelheid zonder C0 (met g2 en spi) in de grafiek hieronder.
De windhoeken van links naar rechts van 150 naar 52 graden.
De TWS van voor naar achter 20, 16, 14, 12, 10,8 en 6 kts.
Grootste winst (zoals verwacht) bij weinig wind op 90 TWA, 10% winst bij 6 kts wind.
Geen winst meer vanaf 120 TWA en ruimer, geen winst aan de wind.

De hamvraag wordt dan: gaat de winst in die kleine niche (6 a 8 kts wind op 80-100 TWA) de 0,7% ratingverlies goedmaken..... vanaf 10 kts wind is de snelheidswinst in het gunstigste geval 2%.



de proefmeetbrief:

Bijlage:

Bestandsnaam: meetbriefm...auty.pdf
Bestandsgrootte:350 KB
Moderne open source: "Logisch dat nog niet alles werkt. Het merendeel heb je helemaal niet nodig."
Laatst bewerkt: 26 juli 2018 10:21 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 26 juli 2018 13:26 #963014

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2889
De aangepaste meetbrief in RAK gooien en en een paar scenario's doorrekenen met beide meetbrieven?
“If debugging is the process of removing software bugs, then programming must be the process of putting them in.” — Edsger W. Dijkstra
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 26 juli 2018 15:39 #963048

Menno schreef :
De aangepaste meetbrief in RAK gooien en en een paar scenario's doorrekenen met beide meetbrieven?

Goed plan!

voor alle TWS (uit West) van de meetbrief gedaan, start Enkhuizen-N, finishtijden binnen 1 minuut gelijk.

Tabelletje met mijlen voor elke wind, met of zonder de C0, voorlaatste kolom met mijlen gecorrigeerd voor de lagere rating met de C0. Laatste kolom de winst in procenten na de correctie. Ding is dus altijd voordelig, behalve bij 20 kts en meer. Nu nog een proefmeetbrief met de HA ipv de G2.....

Moderne open source: "Logisch dat nog niet alles werkt. Het merendeel heb je helemaal niet nodig."
Laatst bewerkt: 26 juli 2018 15:41 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 26 juli 2018 16:00 #963052

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3538
Maar past het " ding" ook een beetje?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 26 juli 2018 16:01 #963053

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6883
Met die lage TWS zet je anders je spi, daar moet je het dan mee vergelijken. (80-100 TWA)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 26 juli 2018 16:03 #963054

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3538
80 twa gaat denk ik niet lukken
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 26 juli 2018 16:04 #963056

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6883
We moeten gaan proefvaren en zien tot welke TWA we komen en welke performance er dan op de teller staat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 26 juli 2018 16:08 #963058

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3538
Wanneer gaan we?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 26 juli 2018 16:13 #963061

Beauty schreef :
Met die lage TWS zet je anders je spi, daar moet je het dan mee vergelijken. (80-100 TWA)

Daar is het mee vergeleken, G2 en grote spi zitten in de meetbrief.
De C0 vult (zoals verwacht) het gaatje 90-110 TWA op.

Dit weekend even de meetstempel van de HA bekijken en weer een proefbrief maken!


Past het ding: we hebben hem er al een keer op gehad, met een stropje onder om de trommelbevestiging.

Hij is masttop op de Beauty, dus we hebben een meter ruimte over op het voorlijk.
Zou ook op de spiboom kunnen. Mag dat, met een SPL op de meetbrief, ja toch?
Moderne open source: "Logisch dat nog niet alles werkt. Het merendeel heb je helemaal niet nodig."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 26 juli 2018 16:16 #963063

  • FMJ
  • FMJ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5184
Met een headsail set flying mag dat volgens mij niet, met een asymmetrische spinnaker wel. Dus hangt af van de ratio tussen middenbreedte en onderlijklengte. Bij >0,75 mag dat wel, bij >0,6 <0,75 niet.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 26 juli 2018 16:19 #963064

SMG 5,72
SFL 7,66
Ratio 0,746
Moderne open source: "Logisch dat nog niet alles werkt. Het merendeel heb je helemaal niet nodig."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 26 juli 2018 17:22 #963089

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6883
Moet het onderlijk even korter gemakt worden, het oog in een 'hard board' of zo?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 26 juli 2018 17:24 #963090

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6883
@BK, naast de maten en de handtekening en datum van Martin (Hagoort) staat er niet ook nog een 2 cijferige code op zoals je zei.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 26 juli 2018 19:28 #963123

Beauty schreef :
Moet het onderlijk even korter gemakt worden, het oog in een 'hard board' of zo?

9 cm korter onderlijk geeft een ratio van ? 0,75 en dus een asym spi/


Ik ga eerst de maten van de HA even in een proefmeetbrief stoppen.....
Dat kan net een CDL opleveren in de ORC 3, met half zoveel concurrentie ;-)
Moderne open source: "Logisch dat nog niet alles werkt. Het merendeel heb je helemaal niet nodig."
Laatst bewerkt: 26 juli 2018 19:30 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 26 juli 2018 20:02 #963134

  • boeiend
  • boeiend's Profielfoto
Wel opnieuw laten meten dan, dat ding ;) Maareh hebben jullie geen eigen app ofzo, voor het team overleg?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2018 26 juli 2018 20:04 #963135

Wij hebben geen geheimen
Moderne open source: "Logisch dat nog niet alles werkt. Het merendeel heb je helemaal niet nodig."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.574 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl