We zijn met de boot op vakantie en hebben 2 keer gehad dat het controlelampje accu/dynamo ging branden.
Nu hebben we een 12V en een 24V systeem aan boord. De motor en het boordnet zijn 12V en de boegschroef is 24 V.
Het blijkt dat de bevestigingsbout van de steun van de 24V is afgebroken waardoor de snaar niet meer op spanning staat en deze dus duidelijk niet laadt.
De bout is niet zomaar om te wisselen, deze is bevestigd op de warmtewisselaar. Zal dus uitgeboord moeten worden en opnieuw getapt, maar niet nu. 24V dynamo is dus niet te gebruiken nu. Heb de snaar al losgehaald en de motor gestart, dat gaat prima, echter het controlelampje blijft branden. Welke aansluiting op de 24V dynamo moet/kan ik loshalen om te voorkomen dat het controlelampje blijft branden. Heb een D+, een B+ en een - (massa) aansluiting op de dynamo. De B+ zijn 2 draden maar dacht eigenlijk dat het controlelampje altijd via de D+ liep. Het is een Iskra AAK 28V dynamo type.