Nachtvlinder schreef :
Het symptoom is dat de gloeispiraal binnen 10 min na succesvolle start weer even bijkomt. Dat komt doordat de vlamdetectie fout geeft. Dat komt weer door het zwak worden of wegvallen vlam en dat kan weer komen door een deels verkoold gaasje of een paar luchtbelletjes in de leiding die het vlamfront even verstoren.
Dat laatste heb ik ook af en toe gehad na lange stilstand in combinatie met een verkeerd aangesloten dieseltoevoer. Ik zou eerst kijken of je in de doorzichtige PE leiding bellen ziet langskomen (bij elk pulsje schuiven die dan 2 cm op... Is het dat niet dan verdenk ik het gaasje. Dat de spanning even inzakt bij bijkomen gloeistift komt idd door matige accu of dunne voedingsleiding, maar lijkt mij geen oorzaak omdat de kachel wel goed start volgen TS...
Precies! Alleen lange stilstand heb ik dit voorjaar nog niet gehad
.
Ik ga maar eens zo'n brandervliesje bestellen.
Waar moet ik dan op googlen? "Het gulden vlies" ?
Tering, 45 euro voor zo'n propje glaswol.