Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Victron Full Range Automotive DC/DC TS 400-25

Victron Full Range Automotive DC/DC TS 400-25 28 dec 2020 18:12 #1240235

  • Bert65
  • Bert65's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3269
Zou ik dit apparaat ook in een boot kunnen gebruiken? Hier wordt geen ip waarde bij gegeven

Het lijkt er op of dit apparaat primair gericht is op het regelen van het laden van een accu bij moderne motoren die de output van hun dynamo zo regelen dat laden van een tweede accu lastig is (euro 5 en 6 motoren) dat is bij mij niet aan de orde. Ik wil de dynamo beschermen en de LifePo accu's optimaal laden.

www.victronenergy.nl/dc-dc-con...dc-converter-25a-50a

Is kennelijk eenvoudig via usb te configureren

Ik kan hem voor een hele redelijke prijs krijgen.

Of kan ik beter doorsparen voor een Smart Orion Dc Dc lader?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Victron Full Range Automotive DC/DC TS 400-25 28 dec 2020 18:33 #1240241

Prima apparaat en veelzijdiger dan de Orion
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Victron Full Range Automotive DC/DC TS 400-25 28 dec 2020 19:08 #1240250

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 20535
Stoer ding.
Actieve & handige vrijwilligers gezocht: www.palingaak.nl/

ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Victron Full Range Automotive DC/DC TS 400-25 28 dec 2020 21:58 #1240301

Zonder twijfel de orion Tr-smart. Veel betere specificaties, beter laadproces, betere engine on detectie, met app te regelen en stukken goedkoper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Victron Full Range Automotive DC/DC TS 400-25 28 dec 2020 22:17 #1240306

  • Bert65
  • Bert65's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3269
deze was goedkoper dan de tr smart en heeft ook engine on detectie. Ik ga er van uit dat je het inregelen niet elke keer opnieuw doet, dus USB leek mij voldoende.

Ik maakte mij meer zorgen over bescherming in vochtige omstandigheden, maar de kroon is ook niet waterdicht.

En het is een stoer ding, natuurlijk....

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Victron Full Range Automotive DC/DC TS 400-25 28 dec 2020 22:18 #1240307

  • Bert65
  • Bert65's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3269
kroon=Orion

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Victron Full Range Automotive DC/DC TS 400-25 29 dec 2020 07:59 #1240330

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7086
Voor mijn begrip; wat biedt een dergelijke dc-dc lader meer dan bijvoorbeeld:
sterling-power.com/collections...-to-battery-chargers

Die kost iets meer dan de helft...
Dehler Duetta 94 - Koezt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Victron Full Range Automotive DC/DC TS 400-25 29 dec 2020 09:12 #1240348

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 20535
USA? Brrr....
Actieve & handige vrijwilligers gezocht: www.palingaak.nl/

ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Victron Full Range Automotive DC/DC TS 400-25 29 dec 2020 09:18 #1240351

Bert65 schreef :
deze was goedkoper dan de tr smart en heeft ook engine on detectie. Ik ga er van uit dat je het inregelen niet elke keer opnieuw doet, dus USB leek mij voldoende.

Ik maakte mij meer zorgen over bescherming in vochtige omstandigheden, maar de kroon is ook niet waterdicht.

En het is een stoer ding, natuurlijk....

Gepost met de officiële Zeilersforum-app

Die Buckboost moet daarvoor motor trillingen detecteren en dus dicht bij de motor gemonteerd worden en dat is weer niet goed voor efficiëntie i.v.m. de warmte. De TR doet dat anders en beter. www.victronenergy.nl/upload/do...DC-DC-Charger-NL.pdf

Wat maakt het nou uit of iets er stoer uit ziet of een stoere naam heeft wat je ergens verdekt monteert? :S :S . Zelfde geldt overigens voor de vocht bestendigheid.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Victron Full Range Automotive DC/DC TS 400-25 29 dec 2020 09:30 #1240356

  • Bert65
  • Bert65's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3269
@laatmaarwaaien: Was een reactie op de opmerking van WnW. Ik vond hem wel grappig. Wat betreft de trillingen gaan we dat uitvinden. Deze laadt met 25 amp. Als ik een vergelijkbare DC DC lader moet kopen van Victron ben ik 300 euro kwijt. Deze was 150. Ik neem je opmerkingen wel mee en worden gewaardeerd . Als het niet goed werkt schuif ik hem door. Dit apparaat is populair onder camper bezitters, vooral als ze een moderne motor hebben.

Ik ken Sterling en heb daar ook naar gekeken. Daar was niet iedereen enthousiast over.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Victron Full Range Automotive DC/DC TS 400-25 29 dec 2020 10:08 #1240378

Waar halen jullie die trillingsdetectie nou weer vandaan???
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Victron Full Range Automotive DC/DC TS 400-25 29 dec 2020 14:38 #1240457

Lader is volledig instelbaar.
Even op de victron site de software downloaden.

Trillingsdetectie is idd een mogelijkheid, evenals bijvoorbeeld een vertraagde start .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Victron Full Range Automotive DC/DC TS 400-25 29 dec 2020 15:49 #1240473

  • Bert65
  • Bert65's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3269
@Klaas. Ik heb hem gekocht en ga mij er verder in verdiepen. Hij lijkt de doen wat ik wil, de startaccu en de LiFePo4 accu op een (voor de dynamo) veilige manier opladen, met meer vermogen dan het zonnepaneel zou kunnen.

Ik ben bezig de hardware voor een LifePo4 systeem te verzamelen. Heb nu een Bluetooth MPPT lader van Victron en dit apparaat, plus een aparte walstroomlader voor de startaccu, zodat ik de Victron IP22 in kan stellen op Lithium.

Nu nog een LifePo4 accu (of cellen en een BMS) en een paneel met montagemateriaal. Komt net als bij mijn vorige boot op een mast op de hekstoel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Victron Full Range Automotive DC/DC TS 400-25 29 dec 2020 16:38 #1240481

  • Bert65
  • Bert65's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3269
@Klaas: Heb jij deze lader? En gebruik je hem op een boot? Ik zag dat je kunt kiezen tussen inschakelen met een relais en detectie (dat zal dan trilling zijn) Wat gebruik jij?

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Victron Full Range Automotive DC/DC TS 400-25 29 dec 2020 18:53 #1240517

Ik heb ‘m zelf niet, Uiteindelijk gekozen voor een laadoplossing met een
Wakespeed hier aan boord.

Voordat deze oplossing beschikbaar kwam was het een van de beste oplossingen
Om je dynamo te beschermen (evt. Nog icm een temp alarmpje) bij lifepo4

Aan boord zou ik hem laten inschakelen dmv een relais op een + vanaf het motorcircuit (engine running signaal) met een extra tijdsvertraging tbv warmloop motor. Zo zit de wakespeed hier ook gemonteerd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Victron Full Range Automotive DC/DC TS 400-25 29 dec 2020 19:20 #1240524

  • Bert65
  • Bert65's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3269
Ok, dank. Klinkt als een goed idee. En heb ik het goed dat de aarde van het apparaat op het motorblok gaat?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Victron Full Range Automotive DC/DC TS 400-25 29 dec 2020 19:41 #1240530

Als de aarde van je dynamo daar ook aan ligt dan kan dat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Victron Full Range Automotive DC/DC TS 400-25 29 dec 2020 20:06 #1240543

  • Ronaldl
  • Ronaldl's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1143
Bert65 schreef :
Ok, dank. Klinkt als een goed idee. En heb ik het goed dat de aarde van het apparaat op het motorblok gaat?

In de manual van de TS400 wordt gesproken over "chassis" omdat het geschreven is vanuit de automobiel wereld.
Daar is het chassis de - van de 12VDC en wordt ook gebruikt voor stroomvoering.

Aan boord van schepen is de romp niet stroomvoerend (behalve bij sommige stalen schepen) en is de 12VDC tweedraads.

Zonder het manual uitgeplozen te hebben denk ik dat chassis dus de gezamenlijke min-aansluiting van zowel start als service accu moet zijn.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.152 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl