yrdeboer schreef :
Beste lezer,
Iemand een idee hoe dit te verklaren is, en, en wat mijn volgende stap zou zijn om te achterhalen hoe dit zit?
Wat ik niet zeker weet en ook niet kan vinden, is of de spanning tussen DF en D+ op de dynastart (met DF geaard en D+ los van de laadregelaar) niet "gewoon" 12-14V zou moeten zijn als de motor draait?
Ik heb de dynastart open gemaakt en trof losse draadjes aan van de stator windingen. De gekke spanningen die ik mat schrijf ik daaraan toe. Ik heb een andere dynastart gemonteerd en die doet het prima.
En ja, de D+ zal oplopen tot de laadspanning, waarop de regelaar D+ met de accu verbindt en er geladen kan worden.
Wat ik nu alleen nog niet begrijp, is hoe het stator veld bekrachtigd wordt (B+ op de dynastart) als de startknop eenmaal is losgelaten, aangezien dat de verbinding tussen de accu en B+ op de dynastart verbreekt (toch?).
Ik vind dat gek, omdat als het veld door D+ op de laadregelaar (binnendoor via 30H) bekrachtigd zou worden (hoe anders?) dan de motor al zou starten wanneer het op contact gezet zou worden ...