Monk schreef :
Hij zegt dat die de accu aanvult met positieve elektronen.
Maar 13.3 is wel wat laag.. kan je naar 13.8 ?
14.2 voor laden .. 13.8 voor float .. dit voor een zuur accu of AMG accu
sommigen AMG zitten zelfs .2 hoger dan 14.2 ff boekje lezen van die accu
Kan je naar 13,8?
Ik zou eerst een paar andere vragen stellen aan TS.
Staat het paneel in de zon als die 13,2 V gemeten wordt? En zo ja: hoe dan? Goed gericht of met het paneel horizontaal liggend?
De zon staat zelfs om 12.00 u. laag in dit tijdsgewricht, dus dat de laadspanning nu niet verder komt dan 13,2 V is niet zo vreemd. Als het paneel nog beweegbaar is, kun je het beter op de zon proberen te richten (oppervlak van het paneel loodrecht op de zonnestralen). Als het goed is loopt de spanning dan verder op. Het is sowieso lonend om het paneel zo te monteren dat je het op een of andere manier kan richten. Daar is veel winst mee te boeken. Ook in de zomer tijdens de vroege morgen en het eind van de dag.
Wel jammer dat er bij een laadregelaar met zoveel toeters en bellen (er is van alles instelbaar, zo te zien, en via de USB-aansluiting mogelijk uitleesbaar op een PC) zo'n slechte gebruiksaanwijzing zit dat niet duidelijk wordt wat dat knipperende pijltje betekent. De meest logische verklaring lijkt mij inderdaad dat de regelaar aan het laden is. Waarbij de accuspanning wordt weergegeven. Je kan eventueel met een universeelmeter ook even direct op de accu meten, om te zien of je daar hetzelfde meet.
Ik heb het vage vermoeden dat alles werkt naar behoren en dat er weinig reden is om je zorgen te maken.