Saeftinghe schreef :
Noreen,
Een beetje flauwe reactie, ik ben juist heel benieuwd en wil graag nog wat leren.
Wanneer die zekering, die stuk gaat maar 2A is en een contact naar de regelaar buiten het lampje om, dan zou die zekering inderdaad de geest kunnen geven, (mogelijk met zo´n opgevoerde regelaar.)
Maar blijft het feit dat ergens een contact zit wat er niet hoort te zijn.
Dat hoeft niet gevaarlijk te zijn, maar het lijkt me toch verstandig om het even te controleren. En beter vóór er schade is.
Bijna net zo zouteloos als dat ik jou vlieg ticket zou kunnen betalen om jou iets te leren.
To the piont;
Niet ik stel in dit draadje een vraag. Mijn bijdrage was uitsluitend bedoeld om TS te helpen. Vervolgens krijg ik allerlei ongevraagde adviezen van personen die absoluut geen idee hebben hoe mijn elektrische installatie in elkaar steekt.
Hint sommige moderne alternators hebben geen utility diodes, alleen 6 grote. Rara waar dan de voeding van de regelaar vandaan komt ? Voeg daarbij een sens draad richting accu's het feit dat een rotor die niet draait geen inductieve weerstand heeft slechts een zeer geringe ohmse weerstand. Verder hebben veel nieuwe regelaars niet meer een zeer storingsgevoelige opstart stroom voorziening door middel van een controle lampje.
Misschien is het tijd voor een update van de kennis uit 1995. Dat is weer 20 jaar terug. Och, och, och, wat gaat de tijd toch snel.