Petervdw,
Heb me een rotje lopen zoeken waar Saeftinghe zich nu denigrerend/beledigend heeft uitgelaten en kon eerlijk gezegd niets vinden. Waar ik mij wel over verbaas is dat u beweerd dat het in de zeevaart "not done" is om accu's parallel te schakelen terwijl dit nu juist MOET om aan de capaciteitsvraag te kunnen voldoen. Dus u beweerd hier iets wat pertinent onjuist is. Niet het ruimtegebrek doch het gewicht van de accu beperkt hier het vermogen, weleens een + 200Ah accu 5 of 6 trappen met twee man omhoog moeten slepen en hetzelfde afgekeurde gewicht accu's weer naar beneden om afgevoerd te worden? En dat 4x voor de noodverlichting en 4x voor de radio accu's? Heb er wel eens een naar beneden zien duvelen ( gelukkig een afgekeurde!)
.
Zover ik het zie geeft een ieder zijn werkwijze weer met de uitleg van het hoe en waarom. Daar is mijn inzien niets verkeerd mee. Als het goed is kan men er zelfs z'n voordeel mee doen. Dit houd dus ook in dat uw werkwijze nu niet bepaald "zaligmakend" hoeft te zijn net zoals die ander zijn werkwijze. Haal er slechts uit waar u voordeel bij denkt te hebben en is men weer een stap verder.
Groeten, K.Brouwer