Gijper schreef :
Mithrandir schreef :
kan niet iemand een keer iets slims bedenken...
Je kunt je accu monitoren ja.
Maar als nu blijkt dat de accu OK is moet je toch ergens anders gaan zoeken
Je kunt niet op elke verbinding een voltmeter monteren.
Ik ben wel benieuwd waar de boosdoener zit. Ik gok toch op een slechte verbinding ergens: roest!
Simpele oplossing, of beter gezegd simpele test.
Zorg voor 2 draden van voldoende dikte en lengte om van de accu tot aan de koelbox te komen.
En een zekeringhouder met passende zekering ( voor de draaddiameter ) in de positieve draad.
Dan de draden op de accu aansluiten en rechtstreeks naar de koelbox, en kijken of de spanning nog steeds zo dramatisch zakt.
Ik begrijp dat je liever een eenvoudige oplossing hebt waarbij je niet moeilijke oefeningen moet doen om aan je accu te komen, maar om de fout te vinden zul je toch een aantal keren aan je accu moeten werken.
Controleer de boordbedrading in ieder geval, zowel de positieve kant als de negatieve, in dit geval voornamelijk de bedrading van de accu tot aan het schakelpaneel, en de negatieve verbindingsrail.
Ik vermoed sterk dat er ergens een slecht contact zit.
Zo iets is lastiger zoeken dan oplossen, eenmaal de slechte verbinding gevonden is het eenvoudig, de contacten zuiver maken en terug aansluiten.
Hou die testkabel aan boord, kun je nog veel plezier van hebben als je nogmaals zo een probleem hebt, of indien je snel iets wil aansluiten om te testen.