Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Trojan Accu's zijn binnen en nu?

Re: Trojan Accu's zijn binnen en nu? 10 okt 2013 07:52 #446163

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7086
@Pooh,

Watt is volt x amp
100W bij 12V is 100W bij 24V
Amperage halveert echter.
Dehler Duetta 94 - Koezt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trojan Accu's zijn binnen en nu? 10 okt 2013 07:57 #446165

  • Poohboot
  • Poohboot's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1196
Koezt schreef :
@Pooh,

Watt is volt x amp
100W bij 12V is 100W bij 24V
Amperage halveert echter.

Dat weet ik
maar twee 100W paneel 24 V parallel is 200W
maar twee 12V serie maar 100W toch?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trojan Accu's zijn binnen en nu? 10 okt 2013 08:00 #446166

  • CMO
  • CMO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1112
Als het je duidelijk is wat de beperkingen zijn van een dergelijk elektrische aandrijving is er natuurlijk niets mis mee.
Uiteindelijk zeilen er ook boten de wereld rond zonder een motor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trojan Accu's zijn binnen en nu? 10 okt 2013 08:00 #446167

Poohboot schreef :
DE vraag is dan is ieder paneel bij 24V/100W of bij 12V/100W
Neem aan dat de windgenerator wel 24V is.
De zonnepanelen moet je in serie schakelen om 24 volt te laden.
Met een goede laadregelaar 12 Volt of 24 Volt bij twee in serie geen probleem.

Mono Crystal modulen
Model: HJM 100
Max. Vermogen 100 Watt
Spanning 18,06 Volt
Open klemspanning 21,98 Volt
Stroom 4,98 Ampère

De windgenerator
Voltage: DC 12V & DC 24V
Gemiddeld vermogen: 400Watts(12V) 24V(600Watts)
Maximaal vermogen: 550Watts(12V) 750Watts(24V)
Lage opstartsnelheid, al bij een lage windsnelheid van: 3m/sec (6.7 mph)
Laadt al bij een windsnelheid van slechts: 2.5m/sec (5.6 mph)
Gemiddelde windsnelheid: 25m/sec (56 mph)
Incision wind speed: 12.5m/sec (28 mph)
Survival wind speed: 60m/sec (134mph
Alweer 5 jaar en 10 mmaanden lid, de Rev is een gepasseerd station, daarom heb ik Faran gevraagd om mijn eigennaam als scherm naam te gebruiken.
Rob Bosman was dus Rev.
SV Second Chance de bouw van onze eigen hout epoxy catamaran, 12 m x 6m
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trojan Accu's zijn binnen en nu? 10 okt 2013 08:07 #446170

Hier voor de liefhebbers de datasheet van de accu's

www.trojanbatteryre.com/PDF/da...anRE_Data_Sheets.pdf
Alweer 5 jaar en 10 mmaanden lid, de Rev is een gepasseerd station, daarom heb ik Faran gevraagd om mijn eigennaam als scherm naam te gebruiken.
Rob Bosman was dus Rev.
SV Second Chance de bouw van onze eigen hout epoxy catamaran, 12 m x 6m
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trojan Accu's zijn binnen en nu? 10 okt 2013 08:09 #446171

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7086
Ok. Daarmee verdubbelt de laadtijd...
Dehler Duetta 94 - Koezt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trojan Accu's zijn binnen en nu? 10 okt 2013 08:13 #446174

  • FMJ
  • FMJ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5184
Poohboot schreef :
Koezt schreef :
@Pooh,

Watt is volt x amp
100W bij 12V is 100W bij 24V
Amperage halveert echter.

Dat weet ik
maar twee 100W paneel 24 V parallel is 200W
maar twee 12V serie maar 100W toch?

Je verwart Watt's met Ampere's.

P = U * I

P blijft gelijk en is een gegeven, als je U verdubbelt zal I echter halveren en omgekeerd. Als je P op jouw manier zou kunnen veranderen dan zou je energie uit het niets kunnen laten ontstaan en in het niets kunnen laten verdwijnen :woohoo:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trojan Accu's zijn binnen en nu? 10 okt 2013 08:23 #446177

  • marcelm
  • marcelm's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 596
mijn input :)
ik zou één grote bank maken en een lange kabel meenemen om eventueel een kleine bank ad-hoc te kunnen maken.

Overwegingen:
- Hoe minder je de accu leeg maakt, hoe langer hij mee gaat (ook deep cycle accu's)
- Hoe langzamer je laad, hoe langer ze mee gaan (één bank laad heel langzaam)
- Indien er accu's kapot gaan (en dat gaat gebeuren) dan kun je met één bank makkelijker even 2 in seriegeschakelde accu's eruit halen (dus inclusief een goede accu) zonder opeens een bank met heel weinig capaciteit te hebben.
- Die extra kabel voor noodsituaties (kost wel tijd) om een nieuwe bank in elkaar te knutselen mocht het nodig zijn.
- één defecte accu in een grote bank is minder impact dan in een kleine bank.

Verder kabels natuurlijk allemaal labelen (met idents die om een kabel geschoven worden, lijken wel een beetje op duivenringen)

Wij maken altijd één grote bank behalve wanneer we 3 fase moeten maken, dan gebruiken we 3 banken zodat iedere omvormer een eigen accubank heeft.

edit
- Voor het laden, neem een goede victron oid. die heb je ook met meerdere laadaansluitingen (110-240v Want denk eraan, niet overal heeft men 240v wisselspanning, zonnepaneel, generator, enz.)
dat is dan nog een voordeel van één accubank, je hebt maar één lader nodig :)
Laatst bewerkt: 10 okt 2013 08:26 door marcelm.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trojan Accu's zijn binnen en nu? 10 okt 2013 08:25 #446178

  • Philip
  • Philip's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7284
Rev schreef :
Niet waar Philip maar het zijn deep cycle accu's deze mag en kan je 80% ontladen.
Mag wel ja maar ze gaan dan nog maar 750 cycli mee.
Als je ze bijvoorbeeld 40% ontlaad gaan ze twee keer(!) zo lang mee! Uit de info uit de datasheet.
Volhouden is altijd beter voor de levensduur. 2 accu's een beetje ontladen is beter dan 1 accu verder ontladen en de ander vol.

Waar bazeer je dat op ? schreef al eerder dat een mede forumlid met zo zelfde motor maar dan 12 volt en minder accu capaciteit het hele noordzee kanaal is afgevaren en daarna rondje zuid gedaan heeft en ook weer terug.
Sommetje.

je hebt nu 8 stuks x 6 Volt x 225 Ah = 10800Wh.
Die verdeel je in twee banken van 5400Wh
Je schrijft eerder dat je bij 80% lading (20% ontlading) al wilt wisselen van accubabk. Dat is al na 1080Wh.
Dat is dus 1 uur varen met volgas. halfgas.
Laatst bewerkt: 10 okt 2013 09:07 door Philip.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trojan Accu's zijn binnen en nu? 10 okt 2013 08:38 #446181

@Philip
Je schrijft eerder dat je bij 80% lading (20% ontlading) al wilt wisselen van accubabk
dat zal dan wel een tik fout zijn bedoelde daar 80% ontlading. sorry voor het misverstand

@Marcelm, duidelijk dus het volgende schema eigenlijk.


Alweer 5 jaar en 10 mmaanden lid, de Rev is een gepasseerd station, daarom heb ik Faran gevraagd om mijn eigennaam als scherm naam te gebruiken.
Rob Bosman was dus Rev.
SV Second Chance de bouw van onze eigen hout epoxy catamaran, 12 m x 6m
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trojan Accu's zijn binnen en nu? 10 okt 2013 08:39 #446182

//ideetje:
je zou onderweg eigenlijk moeten kunnen inpluggen in een van de windmolens die op de noordzee staan. Zijn je accus zo weer vol!
Er komen er steeds meer. :)
//
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
Geen sponsor meer alhier.
www.star-tracking.com www.star-safety.com www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trojan Accu's zijn binnen en nu? 10 okt 2013 08:54 #446191

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7086
Philip schreef :
...
...Dat is al na 1080Wh.
Dat is dus 1 uur varen met volgas.

Dit volg ik niet. Motor trekt 2000W. 1 uur motor op vol gas is 2000Wh. :S
Dehler Duetta 94 - Koezt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trojan Accu's zijn binnen en nu? 10 okt 2013 08:55 #446192

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7086
roozeboos schreef :
//ideetje:
je zou onderweg eigenlijk moeten kunnen inpluggen in een van de windmolens die op de noordzee staan. Zijn je accus zo weer vol!
Er komen er steeds meer. :)
//
Wel een pokkeneind om hoor, tijdens een rondje wereld, elke keer terug naar de noordzee om in te pluggen.... :whistle:
Dehler Duetta 94 - Koezt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trojan Accu's zijn binnen en nu? 10 okt 2013 09:08 #446197

  • Philip
  • Philip's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7284
Koezt schreef :
Philip schreef :
...
...Dat is al na 1080Wh.
Dat is dus 1 uur varen met volgas.

Dit volg ik niet. Motor trekt 2000W. 1 uur motor op vol gas is 2000Wh. :S
sorry, ik bedoelde met half gas omdat Rev aangeeft niet (veel) met volgas wil gaan varen.
Laatst bewerkt: 10 okt 2013 09:09 door Philip.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trojan Accu's zijn binnen en nu? 10 okt 2013 09:09 #446198

  • Philip
  • Philip's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7284
Rev schreef :
dat zal dan wel een tik fout zijn bedoelde daar 80% ontlading. sorry voor het misverstand
Ah zo. Maar voor de levensduur zou ik dus niet zo ver gaan en veel eerder omschakelen en de accubanken ongeveer even vol houden. Of inderdaad toch gewoon een grote er van maken.
Laatst bewerkt: 10 okt 2013 09:09 door Philip.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trojan Accu's zijn binnen en nu? 10 okt 2013 09:36 #446206

Rev, reken je niet rijk met een windgenerator.
Een zonpaneel van zelfde oppervlak, veel minder gewicht en veel goedkoper levert HEEL VEEL meer.
En ja ik ken het argument dat ze ook in donker leveren.

Het beginnen met draaien! of stroom leveren, evenals het topvermogen, komt mooi over in de folder van de producent, maar je kunt er niets mee.
Het enige wat telt is de Wh per dag.

Het omslagpunt waar wind meer levert dan zon in m2 komt steeds hoger te liggen met de ontwikkeling van zonpanelen.
Dat zal in NL nu ergens bij de 10 m2 liggen!!!
Hier in zuid Europa ergens boven de 20 m2.

Ik heb een (gekregen!) windgeneratortje helemaal geoptimaliseerd voor hier, het levert op winderige dagen 200 Wh per dag.
De producent ZEGT: "UP TO 10.000Wh per dag" Hij heeft gelijk, maar zegt er niet bij dat je dan Bf 7 aan wind nodig hebt EN dit 24 uur per dag!!!

Er zal vast ergens op internet een site zijn, getiteld: De waarheid over windgenerators.

Ik heb op een afgelegen Herdade wind en zon geinstalleerd. de zon levert duidelijk meer dan de producent aangeeft, de windgenerator staat, in de als zeer winderig gekende streek, meestentijds stil. Bij storm doet hij het aardig.

En een opmerking over de accu in twee groepen schakelen.
De "Back up" die genoemd wordt, gaat wel van het direct beschikbare vermogen af.
Wat is dan de zin van een Back up?
De lading van de accu doet het langer bij geringere stroom per accu, bij een groter Ah dus.
Met een bank dus ietsje zuiniger en iets langere levensduur van de accu.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trojan Accu's zijn binnen en nu? 10 okt 2013 11:02 #446235

Rev,
Ik heb wat over internet gedwaald.

Tot mijn verbazing zijn er inderdaad sites die de naam dragen: De waarheid over kleine windgeneratoreen.
Geloof nooit wat de producent/verkoper zegt, maar controleer het.

Wat ik daar las zou ik zomaar zelf geschreven kunnen hebben. De metingen die men daar heeft gedaan kan ik helemaal bevestigen, voor het deel van de ongeveer 1 tot 3 m2 wiek oppervlakte generatoren.

Waar ik op zou letten, EN controleren VOOR de koop is het TOERENTAL waarbij begonnen wordt stroom te leveren, dit houdt verband met de windsterkte. Stroom meten, Volt zegt niets zonder stroom.
Dat moet LAAG zijn, 200 RPM of zoiets.

De wikkelingen moeten op dat toerental zijn aangepast, maar zijn het zelden.

Dit betekent veel weerstand, door de stroomlevering, in het lage toerengebied.
Dit houdt weer in dat je veel torque nodig hebt, dus veel wieken.

Veel wieken beduidt weer dat je GEEN hoge toeren KUNT draaien, de afstroom van de voorgaande wiek stoort de aanstroom van de volgende

Dit houdt weer in dat het toerental niet zo snel gevaarlijk hoog zal worden bij weinig belasting.

Het betekent ook dat het topvermogen laag zal zijn.

Maar beter dagelijks 200 Wh dan eens in de 8 maanden 5.000 Wh, beter altijd de energie die in de lage windsnelheid zit er uit halen dan nooit de energie die in de hoge windsterktes zit, te kunnen bemachtigen.
Succes en sterkte met je keuze.
Let ook op het gewicht van de molen, 5 kg is zeer wel mogelijk,en de oppervlakte van de richting bepalende vaan.
Die is doorgaans ook erg klein.

Nooit een molen aanschaffen zonder staartfin, dus waar de wieken ACHTER de mast draaien.
Bij ieder passage is de wiek even drukloos en dit geeft zware mechanische optaters. Er zullen snel problemen zijn bij dit type molen.

Een 3 fasen generator heeft een beter rendement dan een 1 fase generator.
Laatst bewerkt: 10 okt 2013 20:45 door Saeftinghe.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trojan Accu's zijn binnen en nu? 10 okt 2013 13:54 #446285

  • zeekraal
  • zeekraal's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3116
Wel eens overwogen van het voorraadje accu's 2 banken te maken van 12 volt en die aan elkaar te koppelen met een serie/ parallel schakelaar?
Ik begrijp dat je stroomverbruikende spulletjes een mix is/wordt van 12 en 24 Volt waarbij sommige verbruikers vrijwel niet ( motor), en andere maar af en toe gebruikt worden. Je 12 Volt verbruikers (navigatie) zullen met regelmaat aan staan.

In de parallel stand zullen alle accu' s gelijk belast worden en ook gelijk worden opgeladen door de 2 parallel staande zonnepanelen.
Heb je de motor nodig (en ondanks dat je van plan bent die zo weinig mogelijk te gebruiken lijkt het me toch goed die voor direct gebruik gereed te hebben) is het omzetten van de schakelaar de enige noodzakelijke handeling.
Ook in die situatie worden de accu's (vrijwel) gelijk belast. Enige onbalans in de serie stand wordt veroorzaakt door de 12 Volt spullen die op de eerste bank zijn aangesloten en die in de parallel stand gewoon blijven werken. Maar die onbalans is zo verdwenen als je de schakelaar weer terug zet. Laat je wat dat betreft over vereffeningsstromen niks wijsmaken.

Een voordeel van deze opstelling is ook nog dat je panelen parallel staan. Mocht er 1 de geest geven dan kan de andere nog doorladen. Bij serie schakeling ben je ze beide kwijt.
je kunt alles zelf en daar heb je maar 2 dingen voor nodig n.l. kennis en gereedschap
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trojan Accu's zijn binnen en nu? 10 okt 2013 15:14 #446299

zeekraal schreef :
Wel eens overwogen van het voorraadje accu's 2 banken te maken van 12 volt en die aan elkaar te koppelen met een serie/ parallel schakelaar?
Ik begrijp dat je stroomverbruikende spulletjes een mix is/wordt van 12 en 24 Volt waarbij sommige verbruikers vrijwel niet ( motor), en andere maar af en toe gebruikt worden. Je 12 Volt verbruikers (navigatie) zullen met regelmaat aan staan.

In de parallel stand zullen alle accu' s gelijk belast worden en ook gelijk worden opgeladen door de 2 parallel staande zonnepanelen.
Heb je de motor nodig (en ondanks dat je van plan bent die zo weinig mogelijk te gebruiken lijkt het me toch goed die voor direct gebruik gereed te hebben) is het omzetten van de schakelaar de enige noodzakelijke handeling.
Ook in die situatie worden de accu's (vrijwel) gelijk belast. Enige onbalans in de serie stand wordt veroorzaakt door de 12 Volt spullen die op de eerste bank zijn aangesloten en die in de parallel stand gewoon blijven werken. Maar die onbalans is zo verdwenen als je de schakelaar weer terug zet. Laat je wat dat betreft over vereffeningsstromen niks wijsmaken.

Een voordeel van deze opstelling is ook nog dat je panelen parallel staan. Mocht er 1 de geest geven dan kan de andere nog doorladen. Bij serie schakeling ben je ze beide kwijt.
Zeekraal zou je dit is in een schemaatje kunnen laten zien.
Alweer 5 jaar en 10 mmaanden lid, de Rev is een gepasseerd station, daarom heb ik Faran gevraagd om mijn eigennaam als scherm naam te gebruiken.
Rob Bosman was dus Rev.
SV Second Chance de bouw van onze eigen hout epoxy catamaran, 12 m x 6m
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trojan Accu's zijn binnen en nu? 10 okt 2013 19:14 #446395

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7362
Als ik jou was zou ik een grote 24 volts batterij maken. Je moet alles optimaliseren voor je motorgebruik voor als het er echt toe doet.
Dat is simpel en fool proof.
Je motor gebruikt 2000 tot 2600 watt op volle kracht: ik heb dezelfde. Voor het gemak reken ik dat de stroom die er bij volle kracht loopt dus 100 amp is.
Uit de performance curves van de Trojans en met de 2x4 bank bij 24 volt leid ik het volgende af: Je kunt dan volle kracht 100 amp gedurende 200 minuten met je motortje varen en dan zijn je accu's leeg. Je kunt ook 20 uur met 18 amp varen en dan zijn ze leeg.
Doe dat nooit: het sloopt je accu's. Voor normaal recreatief gebruik zou ik op de helft gaan zitten, dus volle kracht 2400 watt varen nooit langer dan 100 minuten, en langzame vaart 18 amp ongeveer 450 watt niet langer dan 10 uur.
Met die 450 watt vaar ik in ideale omstandigheden ongeveer 3,5 knoop, jij zwaarder dus iets als 2,5 of 3 knoop. Dat is dus op economische vaart 30mijl in 10 uur. Eventueel in bijzondere omstandigheden kun je 40 mijl varen, misschien een heel enkele keer 50, bij 3knoop. Ga je bij absolute windstilte nog langzamer varen kun je wel 100 mijl varen, maar dan met erg lage snelheid.

Voor de zonnecellen koop je een Genasun mppt boost controller die je in laat regelen voor de specifieke eigenschappen van je zonnecellen en je accu's. Deze contollers leveren dan onder ideale omstandigheden 8amp laadstroom bij zeg28,5 volt. Kost 350€

Zo'n windwapper zou ik niet nemen, maar moet je zelf weten natuurlijk.

Voor je ssb zender weet ik het niet, geen verstand van, lijkt een grote slurper van grote stroom. Ik zou òf de ssb naar 24 ombouwen laten of een 24volts versie kopen. Eventueel een eigen hoge kwaliteits omvormer 24/12 van voldoende stroomsterkte.

Vele apparatuur werkt op 24, dat is al gezegd. Toch zul je nog 12 volts gebruikers hebben
Voor je 12 volts gebruikers koop je de beste 24/12 omvormer.
Wat is de beste voor mij geweest? Een 20amp solar-power equalizer die de 24 volt netjes door 2deelt. Dat doet ie over de hele curve van 0 tot 20amp met een rendement van rond de 96 procent en dat is veel beter dan gewone omvormers. Kost 300€
Laatst bewerkt: 11 okt 2013 04:56 door Sunday.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trojan Accu's zijn binnen en nu? 10 okt 2013 19:20 #446399

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7362
Overigens: mijn lithium bank van 24volt en 270ah weegt ongeveer 90 kilo. Waarom heb jij niet voor lithium gekozen? Die Trojans zijn toch ook fors dure rakkers?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trojan Accu's zijn binnen en nu? 11 okt 2013 03:18 #446439

Sunday schreef :
Overigens: mijn lithium bank van 24volt en 270ah weegt ongeveer 90 kilo. Waarom heb jij niet voor lithium gekozen? Die Trojans zijn toch ook fors dure rakkers?
Sunday bedankt voor de input, dacht dat jij met een 12v slagroomklopper rond voer maar klopt jij hebt een 24 dan heeft peper een 48 volt slagroomklopper.

Waarom de Trojan LiFePo zijn mij nog te duur en ik zag en las dat EBBM ze ook bij de Torqeedo levert en ik kon deze partij aanzienlijk goedkoper kopen heb ruim 700 euro uitgespaard op de oorspronkelijke verkoop prijs dus vandaar.

weegt wel iets zwaarder dan die van jou 270 kg maar als ik ze alle 8 schakel zoals in het schema van Philip heb ik 450 Ah.

Ga even uitzoeken hoe en wat ober de omvormer en de mmpt

nogmaals thanks
Alweer 5 jaar en 10 mmaanden lid, de Rev is een gepasseerd station, daarom heb ik Faran gevraagd om mijn eigennaam als scherm naam te gebruiken.
Rob Bosman was dus Rev.
SV Second Chance de bouw van onze eigen hout epoxy catamaran, 12 m x 6m
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trojan Accu's zijn binnen en nu? 11 okt 2013 08:05 #446538

  • lex63
  • lex63's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 361
Vind die Trojan accu's nogal duur euro/ampère prijsverhouding.

Vooral als je een capaciteit nodig hebt van 24volt 400/600AH

Van deze accu's heb ik er 4 nodig www.accudienst.nl/prod/52720/t...381x178x350x371.html][/url]

4x349=€1396,- als ik er €524,- bij doe heb ik een echte tractie accu van 620 AH www.daveco.nl/producten/accus/...noblock-tractie.html

De een heeft veel stroom nodig de ander weinig of niets.

Die normale 200/230 ampère accu's gaan bij mij gemiddeld 2 tot 3 jaar mee.
Laatst bewerkt: 11 okt 2013 08:14 door lex63.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trojan Accu's zijn binnen en nu? 11 okt 2013 08:14 #446543

lex63 schreef :
Vind die Trojan accu's nogal duur euro/ampère prijsverhouding.

Vooral als je een capaciteit nodig hebt van 24volt 400/600AH

Van deze accu's heb ik er 4 nodig www.accudienst.nl/prod/52720/t...381x178x350x371.html][/url]

4x349=€1396,- als ik er €524,- bij doe heb ik een echte tractie accu www.daveco.nl/producten/accus/...noblock-tractie.html

De een heeft veel stroom nodig de ander weinig of niets.

Die normale 200/230 ampère accu's gaan bij mij gemiddeld 2 tot 3 jaar mee.

De winkel prijs van de Trojan bij bv EBBM is €172,50 per stuk dus zo duur zijn ze niet

www.ebbm.nl/Webwinkel-Product-4767486/.html
Alweer 5 jaar en 10 mmaanden lid, de Rev is een gepasseerd station, daarom heb ik Faran gevraagd om mijn eigennaam als scherm naam te gebruiken.
Rob Bosman was dus Rev.
SV Second Chance de bouw van onze eigen hout epoxy catamaran, 12 m x 6m
Laatst bewerkt: 11 okt 2013 08:15 door Rob Bosman.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Trojan Accu's zijn binnen en nu? 11 okt 2013 09:10 #446569

  • lex63
  • lex63's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 361
Hoe veel AH zijn deze dan?
Rev schreef :
lex63 schreef :
Vind die Trojan accu's nogal duur euro/ampère prijsverhouding.

Vooral als je een capaciteit nodig hebt van 24volt 400/600AH

Van deze accu's heb ik er 4 nodig www.accudienst.nl/prod/52720/t...381x178x350x371.html][/url]

4x349=€1396,- als ik er €524,- bij doe heb ik een echte tractie accu www.daveco.nl/producten/accus/...noblock-tractie.html

De een heeft veel stroom nodig de ander weinig of niets.

Die normale 200/230 ampère accu's gaan bij mij gemiddeld 2 tot 3 jaar mee.

De winkel prijs van de Trojan bij bv EBBM is €172,50 per stuk dus zo duur zijn ze niet

www.ebbm.nl/Webwinkel-Product-4767486/.html
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.204 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl