Apae schrijft:Wil je zelf ook klussen aan de boot? Dan is het handig, om te vragen om een beetje loop/werkruimte om de boot. Soms staat het zo dicht op elkaar, dat het onmogelijk is van de ene naar de andere kant van je boot te lopen (ik heb een langkieler....).
Verder zorgen dat je boot goed gestempeld wordt, en ofwel zeker stellen dat er ladders voorhanden zijn, ofwel zelf een ladder meebrengen om aan boord te komen.
Afdekken tegen (schuur)stof van anderen is erg nuttig, schildersfolie van de action is voldoende. Verder wil je de romp fatsoenlijk schoon hebben voordat je binnen staat: meestal kan je binnen niet eenvoudig meer soppen.
Gaat je mast van boord? Of wordt die gestreken en blijft die aan dek? in het laatste geval zelf zorgen voor loop/werkruimte: het maakt het afdekken wel eenvoudiger.
Fenders hebben weinig zin lijkt me: er drijven geen boten rond, en de wand van de loods zal ook best honkvast zijn
De mast is er al af en ligt in een container van de zeilvereniging.
Wat de klus regels zijn weet ik niet precies, Ik weet wel dat schuren en zo enkel met afzuiging mag
Helaas kan ik geen invloed uitoefenen op d eromp, men spuit hem schoon en zet hem binnen. maar ik leg de boot zondag klaar en dan wordt hij in de loop van de week binnen gezet.
Maar de boot wordt voor het eerst in ??tig jaar nu helemaal droog. loop ik dan nog risico's met krimpen of anderer zaken die door drogen kunnen stukgaan?