Berghout-2 schreef :
Klopt.
Door stroming en schroefwater van diepstekende schepen ontstaat een berglandschap onder water. Met ploegboten wordt dat geëgaliseerd.
Ook lopen havens langzamerhand vol met slib. Dat kan worden verwijderd met baggeren, maar voor baggeren moeten ingewikkelde en dure vergunningen worden verleend (omgevingsvergunning, ontgrondingsvergunning, vervuilingsgraad vaststellen, stortvergunning, MER, enz.).
Zolang het slib onder water blijft zijn er geen vergunningen nodig. Dus probeert men het slappe slib de haven uit te trekken met zo'n bakkie achter een sleepboot.
Fotootje:
vandenboschmarine.com/wp-conte...6575505-1024x681.jpg
Ja , dat zijn van die soms mekwaardige regels.
Hier werd zo'n 25 jaa geleden zand uit het Schildmeer gewonnen voor het nieuw te bouwen bungalowpark . Keurig een vergunning voor gevraagd en gekregen maar wie schetste de verassing ven de vergunninghouder ( overigens de bekend/beruchte Henk Koop ,die van het omkoopschandaal en een dorpsgenoot
) , op een kwade dag rolde er een bekeuring in de brievenbus me een fikse boete.
Wat bleek , voor heet opzuigen van zand was de vergunning weliswaar verleend maar.... niet voor het terugvoeen van het bij het opzuigen meegezogen water terug naar het meer want daar is een apate aanvraag plus vergunning nodig
.
Later schijnt e.e.a. bijgelegd te zijn maa het geeft wel aan hoe raar sommige wetgeving an zijn.
Theoretisch ben je dus strafbaar als je een emmer water uit het mee haalt en direct weer terug gooit .
Ad