Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Hinderplaat afsnijden of toch maar niet.

Hinderplaat afsnijden of toch maar niet. 23 feb 2013 11:23 #371482

  • jouzers
  • jouzers's Profielfoto
Binnenkort bij Stellendam eruit richting IJmuiden, bakboord langs de plaat is goed betond en diep zat, stuurboord uit scheel echter heel wat afstand en dus tijd.
Het is ook betond, eerste stuk rood/groen en daarna enkel geel, op de Garmin plotter is het diep zat, op de isailor app zie ik toch heel wat ondiepe stukken, met hoogwater zal het echter kunnen.

Steek twee meter diep, hebben mensen recente ervaring met dit stuk ?



Edit: met een beetje zuidwestenwind zie ik op dit stukje ter hoogte van de Maasvlakte ook wel grote kans op brekers en grondzeetjes.
Laatst bewerkt: 23 feb 2013 11:27 door jouzers.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hinderplaat afsnijden of toch maar niet. 23 feb 2013 11:49 #371485

  • dehler
  • dehler's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3845
Remco,
Het is niet te verrtouwen dat deze diepte nog correct is.
Met de tweede Maasvlakte verzand zelf de hoofdroute die normaal gevaren word.
Ik zou de normale route nemen en voor dat je de sluis door bent info vragen bij post Ouddorp.
Deze hebben actuele info zover mogelijk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hinderplaat afsnijden of toch maar niet. 23 feb 2013 12:20 #371492

op de recentste WinGPS kaart is de overgang van de ondiepte naar de diepte, 0,5m ZO van de MV-A, slechts 1,6m diep.
ik zou met een beetje aardige zuid tot west wind nooit over die ondiepste gaan, veel te veel ellende met zeetjes.
Moderne open source: "Logisch dat nog niet alles werkt. Het merendeel heb je helemaal niet nodig."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hinderplaat afsnijden of toch maar niet. 23 feb 2013 12:37 #371496

Ik zie op de laatste Navionics update zelfs één meter en minder tussen de
gele HP23 en de HP27.
Al zullen de platen aan bakboord bij westelijke winden de meeste zeegang wel afhouden.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hinderplaat afsnijden of toch maar niet. 23 feb 2013 12:37 #371497

  • Sprokkie
  • Sprokkie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3198
tsja..

wat zal ik er eens van zeggen....
deze dan maar:

A shortcut is supposed to be a challenge, otherwise it will just be "the way"
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Laatst bewerkt: 23 feb 2013 12:38 door Sprokkie.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hinderplaat afsnijden of toch maar niet. 23 feb 2013 12:41 #371498

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 22173
jouzers schreef :
Binnenkort bij Stellendam eruit richting IJmuiden, bakboord langs de plaat is goed betond en diep zat, stuurboord uit scheel echter heel wat afstand en dus tijd.
Het is ook betond, eerste stuk rood/groen en daarna enkel geel, op de Garmin plotter is het diep zat, op de isailor app zie ik toch heel wat ondiepe stukken, met hoogwater zal het echter kunnen.

Steek twee meter diep, hebben mensen recente ervaring met dit stuk ?

Edit: met een beetje zuidwestenwind zie ik op dit stukje ter hoogte van de Maasvlakte ook wel grote kans op brekers en grondzeetjes.
Nog afgezien van wat Dehler zegt; je noemt zelf al iets dat tot nadenken stemt. Juist op die gele tonnenlijn neemt de diepte snel af en overal waar dat het geval is bestaat risico op grondzeeën. Met meer dan 3 bft wind tussen NW en ZW zou ik het niet proberen. Iets verder naar buiten, van de SG4 naar de 'Hinder' kardinaal, lijkt me een stuk safer.

Je moet trouwens de dieptecijfers op jouw kaart eens vergelijken met die op de laatste 1801, dan zie je wel hele rare verschillen. Op jouw kaart wordt net te W van lijn tussen de gele HP1 en de gele 3 een diepte van 6 (meters of voeten?) gegeven. De 1801 geeft op diezelfde hoogte, maar verder naar het westen maar 2,7 m. en iets daaronder zelfs maar 1,6 m.
De boodschap lijkt me duidelijk. Pas vanaf de SG4 naar het noorden steken lijkt me de way to go.

--
stegman

Edit, zie mijn pots hieronder. Ik had even niet door hoe vermetel je plan ècht was. Maar goed: bovenstaande te hanteren als plan B.
Laatst bewerkt: 23 feb 2013 12:56 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hinderplaat afsnijden of toch maar niet. 23 feb 2013 12:55 #371505

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 22173
Klusbaasje schreef :
op de recentste WinGPS kaart is de overgang van de ondiepte naar de diepte, 0,5m ZO van de MV-A, slechts 1,6m diep.
ik zou met een beetje aardige zuid tot west wind nooit over die ondiepste gaan, veel te veel ellende met zeetjes.
Och heden. Ik zie nu pas wat Jouzers bedoelt. Hij wil achter de Hinderplaat langs.
Tja, dan wordt de uitgang pal onder de Maasvlakte (zelfs met HW niet veel meer dan 3,0 m. diepte) inderdaad crux. Het hele stuk daarvoor vaar je min of meer onder de dekking van de banken, maar bij het naar buiten komen daar krijg je het bij 4 bft al behoorlijk voor de kiezen, denk ik.
Ik denk er al een tijdje over om daar met mijn eigen boot (0,8 m. diepgang) een keertje te gaan pioneren (met laag water wel te verstaan, anders is er niks aan, natuurlijk, zeehonden willen we zien), maar dat ga ik alleen doen bij weinig tot geen wind.
Er is één troost: Jouzers ziet die brekers ruim van tevoren waarschijnlijk. Hij kan er even over nadenken of ie er doorheen wil. Valt die keuze negatief uit, dan is het wel erg ver terug- en omvaren..

--
stegman
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hinderplaat afsnijden of toch maar niet. 23 feb 2013 13:22 #371516

  • jouzers
  • jouzers's Profielfoto
Bedankt zover, ik had er ook al sterke tijfels over maar dacht stel de vraag toch hier even, wie weet antwoorden er een paar met ervaring dat het mak-ke-lijk kan.

De app stond overigens inderdaad op feet, heb hem net weer gedownload op een nieuwe ipad en nog niet ingesteld.

Hier staat ie op meters:

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hinderplaat afsnijden of toch maar niet. 23 feb 2013 13:43 #371522

[quote="jouzers"

De app stond overigens inderdaad op feet,
[/quote]

Oeps.... :ohmy:
Nou ja , zolang je nog niet onderweg bent valt het nog wel mee. :lol:
Doet het ook altijd leuk als je zeemijlen voor km aanziet en de haven maar niet in zicht komt.... :laugh:
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hinderplaat afsnijden of toch maar niet. 23 feb 2013 15:04 #371545

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 22173
jouzers schreef :
Bedankt zover, ik had er ook al sterke tijfels over maar dacht stel de vraag toch hier even, wie weet antwoorden er een paar met ervaring dat het mak-ke-lijk kan.
Wat ik nog even vergat: zelfs bij windstil weer, maar met een oude deining van de harde wind van één of twee dagen geleden kun je gemene grondzeeën hebben. Speciaal vanuit het noordwesten kan die deining lang blijven doorstaan. Altijd leuk als je een dagje hebt liggen wachten vanwege NW 6-7 en dan denkt dat je broek nieuw is omdat de wind naar ZW is gekrompen en afgenomen tot 3-4 bft..

--
stegman
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hinderplaat afsnijden of toch maar niet. 23 feb 2013 15:22 #371553

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6455
Yellow Boat schreef :
[quote="jouzers"

De app stond overigens inderdaad op feet,

Oeps.... :ohmy:
Nou ja , zolang je nog niet onderweg bent valt het nog wel mee. :lol:
Doet het ook altijd leuk als je zeemijlen voor km aanziet en de haven maar niet in zicht komt.... :laugh:
Ad[/quote]

Dat is inderdaad een dingetje. Troost je dat je in goed gezelschap verkeert met het maken van deze fout: Er is eens een marssonde twv ongeveer een miljard gecrashed omdat de ene helft van het team amerikanen waren en de andere europeanen en russen... :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hinderplaat afsnijden of toch maar niet. 23 feb 2013 16:16 #371565

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9385
Ondergetekende heeft 3 jaar geleden de noord uitgang genomen. Merk op dat mijn diepgang terug gebracht kan worden tot 50 cm. Bevinding; GEEN AANRADER. Na de laatste boeien blijft het nog een stuk ondiep, een "drempel", met ook nog eens dwars stroom. Nu met de nieuwe maasvlakte veranderd het ook nog eens razend snel. Er zal echter wel een geul blijven. De ebstroom zal daar wel voor zorgen. Dus mogelijkheden voor avontuur.
“Het is ontzettend cliché om te zeggen dat het persoonlijke politiek is, maar in een tijd waarin wetenschappers, grote bedrijven en overheden er steeds beter in worden om het menselijk brein te hacken, klinkt het onheilspellender dan ooit. ” Yuval Noah Harari
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hinderplaat afsnijden of toch maar niet. 23 feb 2013 16:32 #371569

  • Mischief
  • Mischief's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1479
Vorig jaar geprobeerd met WNW plm. 5 Bf.
Stond stijve branding West op de plaat en we voeren mooi in de luwte van de plaat op vlak water. Maar... we liepen tussen de gele gele boeien rond boei 25 al op de grond.
Het gaatje voor de kant had eenzelfde soort branding als de plaat, voor zover we konden zien met de verrekijker. Zijn terug gegaan.

Diepgang Mischief 1,80 m was lang geen laag water.

Gr. Cees
Winner 1010 (NED 7855 Slartibartfast)
Piraat, Vaurien, Schakel, Windglider, Etap 22i, Roxane, Lamoille, Vajda, RED & Lightboardcorp SUP.
....Ligplaats Sint Annaland
Laatst bewerkt: 23 feb 2013 16:44 door Mischief.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Hinderplaat afsnijden of toch maar niet. 24 feb 2013 12:35 #371842

  • Zonsnel
  • Zonsnel's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2031
De KNRM oefent daar wel eens. Track opzoeken van hun AIS op Marinetrafic?
Groet,

Zonsnel

zeilen is een manier van leven
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.179 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl