Het gebruikte schuim schijnt nogal te verschillen, er zijn grofweg 2 soorten schuim; open en gesloten celstructuur.
Gevolg is dat er soms (als het schuim is met gesloten cellen)maar matige indringing van vocht is, zo was dat ook bij mijn Impala (groote Sailhorse) deze heeft gesloten schuim, kon dus makkelijk de natte plek weghalen en weer opvullen. Er zijn ook Sailhorses geweest welke 100 - 200 kilo water in de buik hadden.
Ik heb met een sate prikker (welke ik er een paar minuten in heb laten staan) kunnen bepalen waar het water wel en niet nat was, viel achteraf enorm mee. Zo kun je dus in de kuip kleine gaatjes maken en bepalen waar het wel en niet nat is.
Naderhand is het wel slim om inspectie deksels te maken, hierin kun je dan ook een vochtvreter (zakjes) in leggen om de boot verder te drogen / droog te houden. Natuurlijk ook al je beslag opnieuw plakken, zijn feitelijk de plekken waar het naar binnen komt
Als eerste zou ik de boot wegen, dan heb je een goed idee hoe de vlag erbij hangt.