Sid85 schreef :
Dit is zeker niet goed
aan de bakboord zijde zit deze bout los, aan stuurboord zit die vastgedraaid. De dempers zelf goed verborgen. Als je weet waar je op moet letten is waarschijnlijk wel te bepalen of ze goed zijn. Op het zicht zien deze er hetzelfde uit en verder geen scheuren o.i.d. wel wat roest aan de stuurboord kant
[...]
Dat ziet er zeker niet goed uit. Maar inderdaad de daadwerkelijke dempers zitten goed verstopt en zijn ook lastig te inspecteren door de vorm.
Bijgevoegd een afbeelding van een soortgelijke motorsteun (rubberen deel):
Zoals je ziet zijn ze van de kopse kanten lastig te inspecteren door het gele metalen beugeltje (=zwart bij de Volvo Penta versie). Je moet echt op de lange kant inspecteren.
De rubber op de steun is een Volvo Penta versie waarmee in de rechter heb vervangen. Ze zijn zeer prijzig nieuw >€200,- per stuk dacht ik. Dus mocht er iets mee aan de hand zijn dan loont het zich om even wat rond te shoppen om tweedehands te krijgen.
Hier enkele foto's van mijn 2003, ik heb ze ook nog niet goed kunnen inspecteren:
Maar gezien de roest, moet ik nog wat op mijn todo lijstje zetten: roest behandelen Volvo penta