Stefanvanvee schreef :
Hier ook een Delphi filter. Is het inderdaad zo makkelijk om de stroomrichting om te draaien? Gewoon andersom aansluiten? Ik meen me te herinneren dat er inwendig ook nog iets aangepast moest worden?
Tegenwoordig heb ik er wel een vacuüm meter op aangesloten, dat geeft mooi de staat van het filterpatroon weer.
Ja , is ook logisch . Normaal worden die andere aansluitingen gebruikt als de ligging van de tank t.o.v. het filetr dat verlangt. Bijv. , als de tank achetrin de boot staat en het filter aan stuurboord naast de motor dan gebruik je de "normale" aansluitingen. Wil je echter het filter aan bakboord zetten ( wat , dat geeft ik toe niet vaak zal voorkomen ) dan sluit je alles aan op de andee aansluitingen , ook met de aanvoer op de in pijp en de afvoer op de uitpijl. Dus doe je dat andersom dan werkt dat ook alleen gaat de in dan niet meer naar de centrale afvoer maar haar de bovenkant van het filter . De pijlen staan in dat geval dus verkeerd om , in wordt uit en uit wordt in.
Misschien moet je daarvoro toch eens deze doorsnede tekening bekijken uit de originele handleiding van alle types CAV fiters (
drive.google.com/file/d/1UBTi0...KAG6H_dxw10mEJw/view? usp=sharing ).
Ik heb op de copie uit die handleiding ook de alternatieve route gezet in rood.De standaard route zoals die in de handleiding staat is dus zwart en zie je ook op het tweede plaatje .
Ad