Ik heb niet alle reacties gelezen, dus wellicht is een deel van wat ik zeg al eerder genoemd.
Als je huidige schroef linksdraaiend is (gezien, staand achter het schip en de schroef vooruit draaiend) zal dat bij bijna alle koppelingen betekenen dat ze in de achteruit moeten draaien.
De meest verkochte koppeling op kleine motoren is een TMC40, deze koppelingen zijn al niet de meest solide. Volgens de manual is het maximale vermogen (in de pleziervaart) wat deze koppeling mag overbrengen 26Kw bij 3600 toeren. Continue bedrijf zakt dit zelfs tot 17Kw bij 2300toeren. Gebruik je de koppeling achteruit om vooruit te varen dan mag deze maar voor maximaal 1/3 belast worden. Dat betekend dus dat deze koppeling MAXIMAAL 8,5Kw mag overbrengen in de achteruit.
Daarbij is bij bijvoorbeeld de TMC40 alleen de overbrenging in de vooruit te kiezen 1,45 ; 2,00 of 2,60 op 1. Achteruit is altijd 2,13 op 1.
Mijn advies zou zijn om, als je toch voor een nieuwe motor gaat, meteen een juiste bijpassende schroef te monteren.
Mocht je dat echt niet willen, zijn er wel mogelijkheden, maar het is niet heel gebruikelijk en misschien maak je het jezelf dan onnodig moeilijk.