Peter, als je bedoeling is om ons jaloers te maken, met een 50 voets Beneteau, en bijna gratis nieuwe dieselmotor... tja, dan is je dat gelukt
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
(Maar we gunnen het je wel hoor!)
Verder gewoon inbouwen die motor. Bijna gratis, en past ook nog.... niet te lang over nadenken, zoveel geluk ga je niet vaak meer hebben...
Wel belangrijk is een goede schroef. Ik zou die gewoon door een betrouwbaar vakman laten berekenen en leveren. Ik heb hele goede ervaringen met Jooren Scheepsschroeven.
Die kunnen die schroef makkelijk opsturen vanuit Nederland (er zijn vast meer bedrijven, maar deze kan ik aanraden na goede ervaringen).
Mailtje sturen met bootgegevens, motor gegevens en keerkoppeling info, en eventuele wensen, en dan heb je 1 zorg minder.
Verder veel plezier ermee! (En graag wat foto’s van de inbouw...)[/quote]
Ha, nee hoor, ik wil niemand jaloers maken. De boot is verder een aardig wrak nog, met heel heel veel werk. Het gaat nog vrij lang duren voor ik de motor daadwerkelijk kan inbouwen. Maar het aanbod van deze motor lag er deze week, en voor ik ja zou zeggen op zo'n fantastische kans, maar eens gelijk uitzoeken of het geen echte problemen oplevert.
Ik werk freelance, en iemand voor wie ik veel werk gedaan heb, heeft deze motor in opslag. Het is een soort van 'bonus'. Een andere uitdaging, is dat de boot in Sint Maarten ligt, en de Perkins in Trinidad
![:-) :-)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
En Trinidad is leuk, dus waarschijnlijk zeil ik er gewoon heen, om uiteindelijk daar dat ding in te bouwen. Ik hoop dat tegen de tijd dat de mast op de boot staat, ook de grensen weer open zijn. Dat zien we dan wel. Verschepen kan opzich wel, maar dat zeker tweede keus