Sonador schreef :
Even terugkomen op de koperen bus waar de verstuiver in zit gemonteerd.
Je moet wel heel veel kracht zetten op de "brug" wil je die vervormen.
Het belangrijkste als je de verstuivers straks weer monteert, is dat je ervoor moet zorgen dat waar de verstuiver afdicht, echt super schoon is.
Ik heb destijds met mijn md5 onderhoud, ook een beetje keramisch vet aan de verstuiver gedaan, zodat eventuele demontage in de toekomst wat makkelijker gaat.
Veel plezier met ontdekken, en knutselen aan de MD2!
Bedankt. Ik was inderdaad al wat kopervet van plan te smeren aan de huls. De bussen zijn gelukkig niet vervormd maar wel erg met oa roet aangekoekt. Ik ben speciale zitting reinigingsets tegengekomen met schrapers en borstels. Maar dan blijft vraag staan, hoe voorkom ik dat dit gruis via het gat in de cilinder terecht komt?
En dat brengt mij bij het volgende punt; Hoe doen alle mensen dit, nadat ze de verstuivers netjes bij de specialist hebben opgehaald? Dan kunnen ze daar nog zo zuiver werken, de overige boel zal toch ook echt door de hobbyist opgekuist moeten worden. Denk aan de brandstof filters en behuizing, leidingwerk, koperen ringen en holle bouten; 1 snippertje wat loskomt en dit word netjes afgeleverd bij de vers gereviseerde verstuiver. Daarom zie ik niet in, waarom ik niet zou kunnen werken aan een verstuiver.
Ze zijn inmiddels;
- Grof gereinigd
- Ontdaan van verf en roest
- Volledig demonteerd
- Ultrasoon gereinigd
- Nieuwe nozzles gemonteerd
- Los in elkaar geschroefd
- Openingen afgedopt
- Voorzien van nieuwe laklaag
Ik heb een afspraak bij de specialist die ze nog zal controleren op aanhaalmoment (omdat die nergens te vinden is en niemand hem weet) en de openingsdruk die tussen de 170 - 178 kp/cm2 of 2417 -2531 PSI moet uitkomen.
Als ze daar door de test komen zal ik ze weer terugzetten in de motor en de brugmoeren aanhalen met de momentsleutel op 20NM