"Don't fix anything that is not broken" !
Als hij start, loopt en compressie binnen de normen blijft zou ik er hem lekker dicht laten. Misschien dat dreunen nog wat kan worden voorkomen met betere steunen en uitlijning? Verder investeren in een vrachtje goede reserveonderdelen en lekker gaan.
NB ik heb 10jr gevaren met een intussen ruim 50jr oude Volvo MD2B in mijn oude Victoire. Bij aanschaf werd "hel en verdoemenis" voorspeld door velen, maar behoudens wat olie, filters, impellers en ontroesten loopt en start hij nog steeds super en heb ik er nog nooit een probleem mee gehad.
Antieke techniek, maar een monteur bij Drinkwaard (die ik zijn advies had gevraagd bij aanschaf) vertelde me dat deze oude motor bij nog wel eens langer kon blijven lopen als menig nieuw " modern vervangblokkie" . "Vooral afblijven" als ie normaal start en loopt en "lekker laten stampen" was zijn advies.
De boot staat nu te koop incl deze oude motor en hermotoriseren had ik no-way terug kunnen verdienen. Ook de makelaar en mogelijk nieuwe kopers zullen weer vallen over de oude originele motor.......ik weet intussen wel beter
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
Wilde ik je even meegeven.