Nog even een schopje omhoog.
Graag jullie hulp!
Hebben jullie tips om het messingwerk in het uitlaatspruitstuk te monteren? In de aan- en afvoerslangen van de koelvloeistof heb ik witte gastape gebruikt wat tot 135 graden geschikt is. Werkt uitstekend.
Maar vrees dat dit bij het uitlaatspruitstuk niet werkt. Deze wordt vermoedelijk warmer. De uitlaatgassen zijn immers zo'n 400 a 500 graden.
Toch denk ik dat het uitlaatspruitstuk niet warmer wordt dan rond de 100 graden omdat de temperatuur van de koelvloeistof tot max. 85 a 90 graden komt.
Een proef met Loctite 577 (kan tot 150 graden) is mislukt. Het proefstuk - M8 bout met moer - zat idd muurvast maar na 24 uur in de koelvloeistof draaide ik hem zonder al te veel kracht los. Weet niet of dat scheelt maar busje was alweer 4 jaar oud...
Nu ligt een zelfde proefstuk met Loctite 243 (kan tot 180 graden) in de koelvloeistof. Ben benieuwd.
DavidS gaf terecht aan het aloude vlas en vet te gebruiken. De werf had dat ook gebruikt. Dat is geschikt tot zo'n 135 graden. Dan zou de gastape toch ook kunnen of vergeet ik iets?