Fer schreef :
nauw dar heb je je probleem, water en veel zorgen er voor dat de motor slecht loopt of zelf niet.
een waterafscheider is echt een must
En roestwater betekent dat er mogelijk(eigenlijk is dat wel zeker) corrosie is opgetreden in de inspuitpomp .Dan mag je van geluk spreken dat de motor het "überhaupt"nog doet.
Dat heb ik ook een keer gehad met een MD5A ongeveer één jaar nadat er (zout) water in de tank was gekomen bij een zware golf achterop i.c.m. een te laag geplaatste ventilatieaanslkuiting van de tank in het achterschip.N.b. ondank een waterafshceider maar ja , als het teveel in eens is(liters afgetapt!) helpt die ook niet.
Na aftappen en doorspoelen heeft hij het nog iets van 100 uur prima gedaan.
Alleen bij mij deed de motor het een jaar later plotseling helemaal niet meer maar duur was het wel ( 1200 DM in 1998).
Overigens zou de toerenregelaar ( regulateur heet dat ding trouwens ) inderdaad ook wel eens de schuldige kunnen zijn.
Ook al eens meegemaakt. Daar kwam het door een versleten lager van het aandrijftandwiel van de regulateur.Alleen was daar het gevolg heel slecht starten.
Ad