jona schreef :
injektiepomp is stuk, as gebroken,oorzaak, water in de diesel!
Historie watertank, stalen schip van 1975, dieseltank in de kiel en de hull is dus gedeeltelijk de tank, twee jaar geleden op het droge 800 ltr volle tank weggegooid ( te vele jaren op het droge), tank opengesneden,
slingerschotten weggehaald en hele tank schoongemaakt, alles weer terug dichtgelast, 200 liter nu in de tank en grottamar schokdosis,bolletjes in de toevoer gingen dichtzitten door zwarte kleverige smurrie.Filters zien er allemaal schoon uit, zijn vervangen.Met moeite en geluk een nieuwe injektiepomp,geronoveerd gevonden in engeland, alles liep perfekt
voor 4 uur en nu,drama, opnieuw as gebroken.
Vragen: Deze tank op de een of andere manier weer schoonmaken en gebruiken,? niet zo simpel, maar is de kiel en eigenlijk dus ook gedeeltelijk ballast.
Nieuwe kleinere tank maken en ergens anders plaatsen,?
-
Is er een mogelijke connectie tussen een startmotor van 12volt, die is aangesloten op 24 volt motor en batterijen en dat deze een oorzaak kan zijn van het breken van de as in de injektiepomp?
Uitziende naar wat hulp en advies , vriendelijke groeten ineke
Ik zie geen verband tussen defect brandstofpomp en startmotor. Defect brandtofpomp en vuile brandstof is ook twijfelachtig, maar mogelijk wanneer brandstof ongefilterd in de pomp komt.
De pompplunjers kunnen dan vast slaan maar of de pompas dan breekt is twijfelachtig!
Trouwens wat voor merk motor, aangebouwde pomp(i.v.m uitlijning)?
Nogal wat vragen om verder me te kunnen denken!