]
lschip schreef :
lschip schreef :
madoc schreef :
I am Roaring schreef :
Bij mijn automaat kwam het wel eens voor dat de koppeling losgedrukt werd naar één specifieke kant toe. Ik weet niet meer of dit naar BB of naar SB was. Dan moest ik de koppeling weer op spanning zetten om de automaat te laten sturen. Dat is vervelend. Van alles geprobeerd maar een elastiek om de koppelings hendel in te houden werken het beste.
Zelfde bij mij. Ik heb ringen onder de bevestigings bout van de hendel gezet zodat hij beter vastgezet wordt. Materiaal van de hendel is n.l.vrij zacht zodat je de bout steeds dieper vast moet draaien om de hendel goed vast te zetten. Daarna geen probleem meer.
Misschien ook het probleem bij TS?
Hoe bedoel je dat?
Bij mij gaat die hendel ook steeds los, ik gebruik nu ook een elastiek om hem vast te houden.
Er is een reparatiekit voor dit probleem te bestellen.
Maar zeg jij nou dat je dit kunt oplossen met een paar extra ringetjes?
Ik snap niet goed waar die ringetjes dan moeten.
Kun je dat in de tekening aangeven?
Onder de bout waar de koppeling hendel mee op de koppeling as zit.Probeer straks even een fotootje te maken. Ben nu op weg naar de boot.
Mooie foto,s maar ik krijg ze niet bijgevoegd. Maar ter info.
Je moet de ringen aan brengen tussen bout(rol pin) (no 8) en clutch hendel (drive lever) (no 9).
De bout zet de hendel vast op de 'Drive excentric assembly;(no 11)
Goed aandraaien zodat de lever stevig aanvoelt en niet heen en weer kan wapperen.
Toch gelukt ,zie Bijlagen
raymarinedetail.pdf[/attachment[attachment=127993]raymarinedetail.pdf[/attachment