WADnWIND schreef :
Rikken schreef :
Als de expert-oplossingen die hier regelmatig langs komen werkelijk noodzakelijk zijn voor een veilige vaart durf ik de stelling aan dat er geen enkel binnenschip en charterschip veilig is.
Ik mag toch niet hopen dat jouw voertuigen net zo slecht zijn als je zelf voorspelt, een soort charter in trekkerland?
Ik denk dat je over sommige dingen niet voldoende verstand van zaken hebt.
Meer iets met schoenmaker en zo....
Mijn voertuigen zijn veilig. Waarschijnlijk zou het best wat geavanceerder kunnen, maar als ik kijk naar het aantal uren dat ik ze gebruik en de omstandigheden waarin dan maak ik een weloverwogen keuze.
Ik bemoei me hier op ZF niet met marifoons en al helemaal niet met antennes en digitale kaarten omdat ik daar inderdaad niet zo veel van weet dat ik hier een nuttige bijdrage in kan leveren.
wat ik bedoel is dat als iets kan het tegenwoordig ook gelijk lijkt te moeten.... Anders hoor je er niet meer bij..... Terwijl het voor de gemiddelde zeiler naar mijn idee allemaal helemaal niet zo ingewikkeld hoeft om veilig op pad te kunnen gaan.
Charterschepen hebben inderdaad vaak een matige uitrusting, maar toch gebeuren er weinig ongevallen mee. Blijkbaar hebben de schepen en de bemanning over het algemeen zoveel reserve dat ze ook met een beetje mindere uitrusting prima met gasten kunnen varen.
Gewoon nuchter verstand en ervaring kan door geen enkel perfect product geëvenaard worden......
Als je ziet hoe het aantal uitrukken van de knrm de laatste jaren gestegen is geloof ik niet dat alle middelen die ons tegenwoordig ter beschikking staan het varen nu zoveel veiliger heeft gemaakt. Eerder andersom; als iemand zijn schip perfect in orde heeft lijkt er een zekere gemakzucht te komen. Omdat de techniek het toch wel oplost.