Saeftinghe schreef :
Hoe kom je aan 55 ampere ? En een spanningsval van 1 volt over een draad is best fors, dat mag eigenlijk niet boven de 0,09 V komen.
De laadstroom van je serviceaccu zal in normale gevallen niet boven de ongeveer 7 A komen, ( tenzij heel kort bij het begin van de lading ( minder dan 30 seconden ), wegens de interne weerstand van de accu.
Een laadstroom van 7A?
Hoe groot of klein is je service accu?
Wanneer ik ´s ochtends vroeg, met ´lege´ accu de motor start wordt er geruime tijd tegen de 40A geladen.
De accu´s zijn 400Ah en ´leeg´ is bij mij zo´n 30% van de capaciteit verbruikt. Van 12.9V met gering verbruik noem ik ´leeg´ en 12,3V noem ik dan ´leeg´.
Ok 400 Ah ik zit met een spartaansere uitvoering van slechts 56 Ah als startaccu, en 60 Ah als serviceaccu, en ik heb, waarschijnlijk mede door die kleinere capaciteit, nog niet zo veel keren
stromen van boven de 10A zien lopen. Zeker niet voor langere tijd.
En een laadstroom zit meestal rond de 10% van de accucapaciteit,
dus bij mij rond de 6A en bij jou 40 A.