schakel488 schreef :
Ik weet dat beroepsvaart helemaal niet zo blij is als iedereen een AIS positie verrader heeft. Dus is het slim om je AIS alleen maar aan te zetten als aanvaring met grote beroepsvaart dreigt.
[/quote]
Kan best zijn maar daar zullen ze dan maar aan moeten wennen.
Straks gaan ze ook nog vragen de marifoon niet meer zo vaak te gebruiken.
Uiteraard kan ik dat ding uitzetten als er geen schepen in de buurt zijn maar het is wel een heel prettig hulpmiddel op hu nkoers te zien en zo die van jezelf aan te passen.
Ik heb er nog geen maar als ik er ooit een zou hebben gaat die alleen in de haven uit hoor.
Overigens is het denk ik een kwestie van jaren dat ze gewoon voor alle schepen , zeker in de terretoriale wateren verplicht worden.
Overigens heb ik op zee meer meegemaakt dat de meer beroepsschepen dan pleziervaartuigen in mijn buurt waren dan omgekeerd.
Trouwens , ook veel kleine beroepsvaartuigen ( bijna alle inmiddels ) hebben een B-transponder.
Het verschil zie je niet eens altijd , soms staat er bij een klein vissersvaartuig gewoon "Fishing
or Pleasure" .
Daar willen ze zeker ook vanaf?
Overigens, was het niet zo dat er op zee eigenlijk geen onderscheid wordt gemaakt tussen klein en groot?
Trouwens , is het nou echt zo vol met targets?
Hier lijkt de hele Zuidelijke Noordzee propvol maar ingezoomd op iets van 20 zeemijl voor de Botlek valt het best mee .
En zelfs op een mooie zomerdag zullen er niet zo veel meer jachten dan vrchtschepen varen behalve misschien bij een wedstrijd.
Ad
Bijlage VEEL.jpg niet gevonden
VEEL HÈ
Bijlage Valtwelmeetoch.jpg niet gevonden
VALT WEL MEE TOCH