Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: aftersales nav inkoopactie 2011 NASA tricolor

Re: aftersales nav inkoopactie 2011 NASA tricolor 07 aug 2012 17:41 #307740

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
Als het inderdaad schade door invloeden van buitenaf is, is het heel netjes dat ze de LED's én electronica gratis voor je vervangen en zou ik blij zijn dat ik alleen de verzendkostn hoefde te betalen.

Ik heb wel eens een mobiele telefoon retour gestuurd naar een 'postorderbedrijf', ik wou dat ik zo netjes was behandeld...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: aftersales nav inkoopactie 2011 NASA tricolor 07 aug 2012 18:14 #307750

  • henkvd
  • henkvd's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3867
locale bliksem

Zeer lokaal en alleen aanwezig geweest binnen in de tricolor.

Kort gezegd gewoon uitgefikt door een ontwerp foutje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: aftersales nav inkoopactie 2011 NASA tricolor 07 aug 2012 18:48 #307759

Pas met UPS wel op dat ze een "brokerage fee" in rekening brengen als zij de import belasting voorschieten.

Het is mij al een paar keer gebeurt dat UPS de import kosten en belasting betalen en dat 200% doorrekenen. Een item gekocht via Ebay word op die manier soms opeens duurder dan aanschaffen in de lokale speciaalzaak.
Stiptheid en kwaliteit zijn wel ongekend goed, maar dubbele belasting betalen...

EDIT:
ik denk dat beewee gelijk heeft: geld zul je niet terug zien.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it”
Laatst bewerkt: 07 aug 2012 18:51 door Erikdejong.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: aftersales nav inkoopactie 2011 NASA tricolor 07 aug 2012 21:13 #307794

fsd schreef :
Verder heb je volgens het europeesche consumentenrecht, 3 jaar garantie af fabrikant en 2 jaar af leverancier. Mag dus geen probleem vormen.
Dat is niet helemaal waar, volgens de Nederlandse wet heb je recht op een deugdelijk product. Zie www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie
de genoemde twee jaar in het europeesche consumentenrecht zijn niet zomaar van toepassing: www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advi...tieperiode_in_Europa

Aangezien je in ponden moet betalen, neem ik aan dat het opgestuurd word van uit de UK. Aangezien de UK behoord tot de EU hoef je geen invoer rechten te betalen.

Tja waardoor de lamp nou kapot gegaan is natuurlijk de vraag. Kan een slecht ontwerp zijn, maar wie zegt dat je niet een kleine bliksem in slag gehad hebt? of dat je gewoon pech hebt zelfs de besten producten kunnen stuk gaan. Volgens mij heeft nasa het best netjes opgelost door de elektronica te vervangen, al was het netter geweest als ze de verzend kosten ook nog betaald hadden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: aftersales nav inkoopactie 2011 NASA tricolor 09 aug 2012 06:09 #308133

  • elixer
  • elixer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 711
Henkvd schrijft: Kort gezegd gewoon uitgefikt door een ontwerp foutje.

Gelet op de discussie op dit forum
www.ybw.com/forums/showthread....t=265748#post2862882
denk ik dat Henk gelijk heeft.

Dat is ook wat ik telefonisch met CS van Nasa heb gemeld, om reden waarom ik vind dat het wel degelijk onder garantie dient te vallen.
Ik heb verder wat gesnuffeld in de garantieregels van de UK.
Consumenten worden daar o.a. geadviseerd om mbt retourzendingen vooraf afspraken te maken over de verzendkosten.

Met CS van Nasa heb ik het daarover ook gehad. De goede man probeerde mij uit te leggen dat de verzendkosten van £ 18,40 via UPS normaal is voor posting en package, omdat het geen aanschaf betreft via de webshop.
Op de site van Nasa staat dat verzendkosten binnen Europa £ 8.40 bedragen. Na enig aandringen gaf de man aan dat er een alternatief mogelijk is door de lamp per airmail te versturen voor £ 3.88.
Als ik per email zou verklaren dat ik akkoord ga met versturen zonder verzekering dan zou het aldus worden verstuurd.
Via de creditcard heb ik vooraf deze kosten voldaan en het e.e.a. bevestigd per mail. Bijna per ommegaande mail kreeg ik een JPG plaatje met een pakketje met mijn adres sticker en poststamp van £ 3.88.

Het kan dus wel. Over het zogenaamd zoekraken van pakketjes maak ik me niet zoveel zorgen. Ik verstuur en laat ook veel versturen via de post en heb daar geen negatieve ervaringen mee.

Ik hoop dat Nasa mijn lamp met de nieuwe aangepaste electronica heeft gevuld en dat deze een eventuele nabij blikseminslag overleeft.

Al met al vind ik het jammer dat mijn vertrouwen in het product is geschaad en dat het behoorlijk wat energie kost om het e.e.a. geregeld te krijgen. Ik waardeer wel de bereidwilligheid van CS van Nasa om positief mee te denken in oplossingen.

Paul
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: aftersales nav inkoopactie 2011 NASA tricolor 17 aug 2012 06:34 #310253

  • elixer
  • elixer's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 711
Ik hoop dat dit mijn laatste bericht in deze post wordt, want dat zou betekenen dat ik geen probleem meer heb met mijn nieuwe tricolor.

Zoals gemeld is het lampie door Nasa op 8-8 verzonden via airmail van Royal Mail voor € 5,80. Op 14-8 werd het pakketje door TPG bij mij thuis afgeleverd. Prima dus. Aantoonbaar is er nieuwe electronica in gezet.
Vanavond de mast in om het lampie erop te zetten.

Paul
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: aftersales nav inkoopactie 2011 NASA tricolor 17 aug 2012 09:32 #310324

Wellicht handig om hem eerst even te testen bij de kaartentafel voordat je hem hoog op gaat hangen?
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it”
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: aftersales nav inkoopactie 2011 NASA tricolor 17 aug 2012 09:44 #310332

  • ErikSnel
  • ErikSnel's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 6814
Allen,

Ik lees dit draadje nu pas, op vakantie niet erg veel online geweest.
Vanuit de inkoopactie die ik elk jaar regel voel ik natuurlijk een speciale verantwoordelijkheid, ik ben daarom ook blij dat het euvel -zij het met de verzendkosten en de ergernis van (de)montage- goed afgelopen is.
Ik heb de afgelopen 4 jaar welgeteld 2 keer een niet functionerend Nasa artikel via de inkoop actie meegemaakt. Dat is dus op zoveel spullen redelijk netjes. Telkens was de afhandeling zoals ook in dit draadje weergegeven, Nasa repareert het meestal keurig. De reactietijd is naar mijn ervaring niet altijd zo snel, dat wel.

Buiten de inkoopactie om heb ik ook nog eens een forumlid met een oude Nasa meter met inwatering geholpen, dat werd toen ook netjes afgehandeld, welliswaar met een kleine betaling maar het was ook een meter van jaren oud.

Al met al vind ik de service en kwaliteit van de spullen van Nasa daarmee nog steeds goed, zeker in prijs/kwaliteitsverhouding uitgedrukt.

Ik hoop dat de deelnemers aan de Nasa actie dat met me eens zijn, zo ja dan komt er eind dit jaar een vervolg!

Groet Erik
Team Zeilersforum.nl

“One impossible thing at a time” - Jean Juc Picard

Leukothea, Seahorse, 30m schoener, Defender 27. Friendship 28, Victoire 34 en nu Sigma 41 Star of Earendil
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: aftersales nav inkoopactie 2011 NASA tricolor 17 aug 2012 09:56 #310340

Aha ! Dan teken ik vast in voor een driekleuren met ankerlicht.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: aftersales nav inkoopactie 2011 NASA tricolor 17 aug 2012 17:16 #310407

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 20535
YELLOW BOAT schreef :
Aha ! Dan teken ik vast in voor een driekleuren met ankerlicht.
Ad

met nazorg? :evil:
Actieve & handige vrijwilligers gezocht: www.palingaak.nl/

ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.144 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl