Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Dusseldorf

Dusseldorf 25 jan 2016 17:38 #700052

Yellow Boat schreef :
Heeft die ook raampjes onder water?
Lijkt me erg leuk . Doet me ook denken aan die film met Doris Day ...... :huh:
Ad

Nee, heeft wel elektrieke aandrijving...
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dusseldorf 25 jan 2016 18:51 #700085

  • fpricken
  • fpricken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 375
Een echte rib heeft een dikke benzinemotor :-)
Laatst bewerkt: 25 jan 2016 18:52 door fpricken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dusseldorf 25 jan 2016 19:58 #700110

  • kockie
  • kockie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1283
WhiteMagic schreef :
alegria schreef :
met welk doel?



bootje verkopen :)

@ TheoBakker, inderdaad Italia Yachts

Gave boot !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dusseldorf 25 jan 2016 20:02 #700112

De mojito 888 hebben we vorig jaar bekeken op Boot. Vond het een zeer leuk jachtje met innovatieve ideeen. De franse werfeigenaar hebben we gesproken en was, zeker voor een fransman, een correcte kerel. Je merkte wel dat bij de concurrent Pogo de verkopen toen "on top" waren, daar hadden ze echt de bouwplanning bij de hand en konden ze gelijk aangeven. wannneer je besteld, dat er er bij belaalde types een jaar wachttijd was.

De buurwerf van Mojiti, django, staat nu ook op de Boot. Lijkt me zeer interessant merk ook.

Wie weet waar Archambault is gebleven ? Die hebben we lopen zoeken vorig jaar, niet gevonden, zie hem ook op 2016 lijst niet staan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dusseldorf 25 jan 2016 20:16 #700117

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1899
heb weer even rondgekeken en tot de conclusie gekomen dat ik weer erg blij ben met mijn keuze, hoewel de Pogo en de RM komen redelijk in de buurt. nog even een goede deal gescoord met twee HPX broeken voor 500 p/st.
daarnaast tijd bij Mastervolt gesproken, die kwamen met het advies een Gel accu liefst een met max capaciteit.
stof tot nadenken.
happy sailing
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dusseldorf 25 jan 2016 21:32 #700131

Vandaag ook even op de struin geweest en leuke conclusies getrokken.
Vooral in de 10m gekeken in vergelijking met eerder genoemde boot.

De elan 32 was leuk, opklaprandje voor stuurman was erg zwak uitgevoerd en douche paste ik niet in.
Hanse 315 had me aangenaam verrast, leuk design en ruim
De dehler stand was mij te druk, maar niet heel vernieuwend.
De kleine azuree deed ook een goede poging, hippe kleurtjes en leuk design en ruim

Verder veel me vooral op de trend van veel open voorpunten

De swan 57 of was het nou 62? Was erg mooi van buiten maar ook slecht gekozen en steriel interieur
De bavaria 57 was voor de nieuwprijs wel erg geslaagd
Ook solaris 47 kon mij van binnen niet bekoren (geen stahoogte met 1.96m

Ook de motorboot catamaran die vierkant was met alleen op dak het roer was een leuk vernieuwend concept, wel vooral gericht op de Med.

Al met al hoop gezien en gekeken. 8.3km gelopen en 11 verdiepingen gedaan aldus de stappenteller.
Gepassioneerd zeiler en yachtbroker willing to go for the extra (s)mile
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dusseldorf 25 jan 2016 22:05 #700142

  • Aernoudt
  • Aernoudt's Profielfoto
Wat mij bij de Elan's opviel (S4 en E5) is hoe onhandig hun interieur is: de U zit kun je alleen maar 'in' komen door eerst over de bank te stappen... de keuken is op een flinke Noordzee zo goed als onbruikbaar omdat je nergens fatsoenlijk steun hebt. (hoogte i toilet was ook niet best, maar goed, dat geldt voor mij in veel boten).

Azuree 33 vond ik juist een meevaller qua ruimte en handige indeling mogelijk (en ook hogere kwaliteit van afwerking); jammer genoeg lag de Slaona 33 er niet (of ik heb iets gemist) voor een direct vergelijk.

J112: erg 'lekkere' boot :)

Wat mij wel (behoorlijk) stoorde/irriteerde was het grote aantal 'food corners' die dicht waren, zodat de rijen bij diegen die wel open waren erg lang waren. Voor het aantal leuke aanbiedingen hoef je niet naar Dusseldorf; beetje onderhandelen met de gewone winkels en je komt al snel op dezelfde prijzen uit.

Mooi om te zien dat olaf (live your Dream) goed vertegend woordigd was; hun campagne voor de Volvo Ocen race meteen ook gesponsord (sailfie gemaakt): www.facebook.com/Live-Your-Dre...40598845767/?fref=nf Doneer ook geld, en kom met je foto ophet zeil van de Volvo Ocean racer in 2017!

Voor mij was het hoogtepunt van vandaag: op de foto met JP! (van JPK dus; zijn 10.80 (die er helaas niet stond) is voor mij toch wel 1 van de absolute toppers onder de sport boten! www.jpk.fr/?id=670&mode=voilier_jpk&titre=jpk-1080)

Met dank aan Robert voor de gratis toegang :)
Bijlagen:
Laatst bewerkt: 25 jan 2016 22:06 door Aernoudt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dusseldorf 26 jan 2016 13:21 #700256

  • kockie
  • kockie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1283
Ik heb gisteren uitgebreid de beurs bezocht, veel "comfort-scheepjes" de Hanse's,Beneteau's, en Jeanneau's; leuk om te zien niet meer dan dat.

Overige zaken;
De Italia 988 erg gaaf schip, net als beide J's. Jammer dat er alleen Pogo-modellen waren te zien. Die JPK is erg gaaf.

Catamarans waren er in overvloed, wat een gedrochten. Groot, hoog, lomp. Wie gaat daar nu mee varen of worden deze alleen voor charters gebruikt ?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dusseldorf 26 jan 2016 15:52 #700287

kockie schreef :
Catamarans waren er in overvloed, wat een gedrochten. Groot, hoog, lomp. Wie gaat daar nu mee varen of worden deze alleen voor charters gebruikt ?

Ik zou best met een Lagoon 620 rond de wereld willen tuffen :woohoo:
Gepassioneerd zeiler en yachtbroker willing to go for the extra (s)mile
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dusseldorf 26 jan 2016 17:50 #700299

  • Bram6
  • Bram6's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1364
kockie schreef :
Ik heb gisteren uitgebreid de beurs bezocht, veel "comfort-scheepjes" de Hanse's,Beneteau's, en Jeanneau's; leuk om te zien niet meer dan dat.

Ik verbaas me telkens weer wanneer ik dit soort uitspraken lees. Opgetekend met de stelligheid dat alleen een zeilschip gebouwd en toe gericht voor jaren de oceanen over te zwerven goed genoeg zou zijn voor iedereen.
Iedereen rijdt tenslotte ook alleen in een Porsche, Ferrari, Lamborghini of Maserati :blink:
Schiet me nog iets te binnen, ben geen directeur van een woningbouwcorporatie.
Misschien is dat mijn probleem waarom het met wat minder moet en trouwens uitstekend lukt.
Laatst bewerkt: 26 jan 2016 17:59 door Bram6.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dusseldorf 26 jan 2016 17:57 #700303

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 22173
Bram6 schreef :
kockie schreef :
Ik heb gisteren uitgebreid de beurs bezocht, veel "comfort-scheepjes" de Hanse's,Beneteau's, en Jeanneau's; leuk om te zien niet meer dan dat.

Ik verbaas me telkens weer wanneer ik dit soort uitspraken lees. Opgetekend met de stelligheid dat alleen een zeilschip gebouwd en toe gericht voor jaren de oceanen over te zwerven goed genoeg zou zijn voor iedereen.
Iedereen rijdt tenslotte ook alleen in een Porsche, Ferrari, Lamborghini of Maserati :blink:
Schiet me nog iets te binnen, ben geen directeur van een woningbouwcorporatie.
Misschien is dat mijn probleem waarom het met wat minder moet en trouwens uitstekend lukt.

Misschien bedoelde kockie dat het aanbod van zeiljachten heden ten dage vooral eenheidsworst is. Brede konten, quasi cruiser-racers, verticale boegen, drijvende pannekoeken. That sums it up quite nicely..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dusseldorf 26 jan 2016 19:10 #700317

  • Aernoudt
  • Aernoudt's Profielfoto
Ach, in de IOR tijd hadden alle boten smalle kontjes... eenheidsworst bestaat al heel lang. Met altijd (zowel toen als nu) bedrijven die anders durven te zijn. Of dat nu Pogo, JPK etc is in de categorie sportboot, of andere merken in de toerbootjes etc.

Grootste verschil is wel dat de grote werven het wel een stuk betaalbaarder/bereikbaarder gemaakt hebben voor mensen om een boot te kunnen kopen. Dat is wel heel mooi!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dusseldorf 26 jan 2016 19:42 #700332

  • kockie
  • kockie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1283
lodewijk stegman schreef :
Bram6 schreef :
kockie schreef :
Ik heb gisteren uitgebreid de beurs bezocht, veel "comfort-scheepjes" de Hanse's,Beneteau's, en Jeanneau's; leuk om te zien niet meer dan dat.

Ik verbaas me telkens weer wanneer ik dit soort uitspraken lees. Opgetekend met de stelligheid dat alleen een zeilschip gebouwd en toe gericht voor jaren de oceanen over te zwerven goed genoeg zou zijn voor iedereen.
Iedereen rijdt tenslotte ook alleen in een Porsche, Ferrari, Lamborghini of Maserati :blink:
Schiet me nog iets te binnen, ben geen directeur van een woningbouwcorporatie.
Misschien is dat mijn probleem waarom het met wat minder moet en trouwens uitstekend lukt.

Misschien bedoelde kockie dat het aanbod van zeiljachten heden ten dage vooral eenheidsworst is. Brede konten, quasi cruiser-racers, verticale boegen, drijvende pannekoeken. That sums it up quite nicely..

Inderdaad; alles lijkt zo op elkaar. Zoveel kopie van kopie van kopie. Waar overigens helemaal niets mis mee is, het geeft de smaak van "de markt" aan. Ik ken veel leden van mijn WSV welke het zeer prettig vinden om een lekkere comfortabele boot te varen. Voorzien van alle comfort en nog betaalbaar is ook.

Ik ken echter nog meer genieten van bootjes waar naar mijn idee echt mee gezeild gaat worden. In mijn geval is dat (zeer) sportief varen. De details van schootvoering op zo'n J 112e en op de Italia vind ik mooi om te bekijken. Ook de ontwerpen van de Django, Mojito ed vind ik erg mooi.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dusseldorf 26 jan 2016 23:09 #700386

  • Dekadent
  • Dekadent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1680
Net thuis van een dagje Dusseldorf. Beurs zelf redelijk geslaagd, de zaken waar ik naar wilde kijken gezien.

Verder een #%4(*&^% dag. Eerst autopech langs de Duitse autobahn, naar Nl laten slepen. Anwb erbij, kan niet repareren maar wel de tuit van de peilstok gebroken. Brandstof opvoerpompje dood, zit in de tank ingebouwd. Wederom een sleepbedrijf met vervangend vervoer. Rijdt die eikel zo met de lepels de achterkant van mijn auto in puin.

De ruilauto is een gevaar op de weg. Acceleratie van een te zwaar beladen trailer. In de Beneluxtunnel bij vol gas terug zakken in snelheid bij het uitrijden..... ronduit gevaarlijk!

Nu ff de ergernis laten zakken en dan slapen.

Dekadent
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dusseldorf 26 jan 2016 23:25 #700390

He Dekadent, wat vervelend. Ik was vandaag ook op boot Dusseldorf. Erg teleurstellend. Ik kwam voor de zeilboten. Als ik iets niet mooi vind, dan zijn het grote vierkante zinkgaten in rompen ( ook wel ramen genoemd). De een na de ander heeft nog lelijkere ramen.
Boven de 500.000 euro lijkt men overigens wat minder scheutig te zijn met dit soort ramen.

Wel voor de grap eens wat grote catamarans bezocht. Onder de indruk van de nautitech 40. Wat een ruimte ivm een monohull. Of zo'n ding ook nog zeilt?? Blijkbaar wel, want anders werden ze niet zoveel gecharterd, in verschillende gebieden op aarde.

Verder erg veel glimmende zaakjes met net zoveel glimmende dingen. Maar of zo'n beurs nou fijn is? Als ik echt iets erg specifiek of kostbaar moet aanschaffen, doe ik dat liever in een winkel waar er tijd voor me is, dan in een grote hal.

Verder ook bij Beneteau geweest. De oceanis 41.1 bekeken. Toen de verkoper mij de drie cabine versie liet zien vertelde ik hem dat er mijn inziens een ontwerpfoutje inzat. In de punt is het bed gekanteld, om plek te maken voor een extra toilet. Aan dezelfde kant als het andere toilet! Hij was oprecht verbouwereerd door deze stupiditeit in het ontwerp, en zou het gaan melden.

We zullen zien. Maar komende jaren ben ik wel weer klaar met boot Dusseldorf.
Steef (Team Zeilersforum.nl)
Bavaria 370 caribic "Sea Force One".
A gentleman never sails upwind!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dusseldorf 27 jan 2016 05:08 #700393

  • Aernoudt
  • Aernoudt's Profielfoto
Sea Force One schreef :
...

Wel voor de grap eens wat grote catamarans bezocht. Onder de indruk van de nautitech 40. Wat een ruimte ivm een monohull. Of zo'n ding ook nog zeilt?? Blijkbaar wel, want anders werden ze niet zoveel gecharterd, in verschillende gebieden op aarde....

Dat is niet de reden, want zeilen doe die dingen zeker niet goed/fijn (en nog niet snel ook; dan kom je bij Outremer uit bijvoorbeeld, die hebben wel ruimte + comfort +fatsoenlijk zeilen + snelheid); je hebt het antwoord al deels gegeven: veel ruimte. En daarnaast: het vaart plat, en dat maakt dat veel (met name vrouwen) die geen zeilfan zijn, het toch OK vinden ipv dat schuin-ga-gebeuren...

Balen voor je Dekadent :( Snel vergeten, en weer doorgaan!
Laatst bewerkt: 27 jan 2016 05:08 door Aernoudt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dusseldorf 27 jan 2016 07:48 #700408

Niets voor jou Aernoudt om eens te proberen als volgende boot?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dusseldorf 27 jan 2016 08:15 #700418

'Our keels have sacrificial crumple zones to absorb damage in case of underwater collision'

Moet je dan elke keer een nieuwe kiel opschroeven als je de grond hebt geraakt? :blink:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dusseldorf 27 jan 2016 08:17 #700419

Wiens kielen? Interessant; was ook al ter sprake gekomen in het "afvallende kielen" draadje
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dusseldorf 27 jan 2016 08:39 #700425

Van de Nautitech 40. Als je op het plaatje op het onderste bolletje klikt.

www.nautitech.fr/en/nautitech-open-40/advantages/
Laatst bewerkt: 27 jan 2016 08:40 door Evaluationcopy.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dusseldorf 27 jan 2016 08:54 #700427

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9385
Evaluationcopy schreef :
'

Moet je dan elke keer een nieuwe kiel opschroeven als je de grond hebt geraakt? :blink:

Precies een belachelijke manier van doen. Laatst me bij de autogarage me ook al zo boos gemaakt. Elke keer als ik ergens tegenaan rij moet er van alles aan dure bumpers vervangen worden. Absurd!
“Het is ontzettend cliché om te zeggen dat het persoonlijke politiek is, maar in een tijd waarin wetenschappers, grote bedrijven en overheden er steeds beter in worden om het menselijk brein te hacken, klinkt het onheilspellender dan ooit. ” Yuval Noah Harari
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dusseldorf 27 jan 2016 08:58 #700428

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4164
Ik ben wel fan van catamaran.....
Zwaarden zijn een vereiste als je wil dat het beetje zeilt, vooral tegen de wind.
Outremer geldt als een van de betere in dat opzicht.
Snel betekent ook "wat minder" comfortabel.
De lopende kosten van een cat liggen wel wat hoger dan die van een vergelijkbare multihull.
Over de aanschaf hebben we het maar niet en als je kan droogvallen hoef je ook geen liggeld op te hoesten...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dusseldorf 27 jan 2016 09:05 #700431

3Noreen schreef :
Evaluationcopy schreef :
'

Moet je dan elke keer een nieuwe kiel opschroeven als je de grond hebt geraakt? :blink:

Precies een belachelijke manier van doen. Laatst me bij de autogarage me ook al zo boos gemaakt. Elke keer als ik ergens tegenaan rij moet er van alles aan dure bumpers vervangen worden. Absurd!

Ik mag hopen dat jij met de auto minder vaak ergens tegenaan zit als met een schip tegen de bodem. Maar jij bent een multihul schipper toch? Misschien gebeurt dat daar nooit, dat weet ik niet.

Laatst toch een flinke discussie (wanneer niet) hier over die kielen geweest, consensus was toch wel dat je een keer op cruisesnelheid de grond mocht raken, dat een kiel daar toch tegen moet kunnen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dusseldorf 27 jan 2016 09:22 #700433

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9385
Evaluationcopy schreef :

Laatst toch een flinke discussie (wanneer niet) hier over die kielen geweest, consensus was toch wel dat je een keer op cruisesnelheid de grond mocht raken, dat een kiel daar toch tegen moet kunnen.

Gelijk heb je. Dat zo'n auto niet zo gemaakt kan worden dat als je er met cruisesnelheid tegen een boom rijd het ding niet stuk gaat.

Terug naar bootjes. Met een zinker (monohull) heb je ook wel een behoorlijk probleem als het blok lood er af dondert. Gelukkig als het aan de grond lopen betreft zink je niet zo ver. Dat voordeel heb je dan tenminste nog.

Wat mijn eigen vaar praktijk betreft. Vaar ik niet zo vaak tegen rotsen en de bodem in het algemeen aan, als dat ik met een auto parkeerdeukjes oploop. Dat komt omdat ik met volle snelheid aan de grond lopen beschouw als een poging doen om te vergaan.
“Het is ontzettend cliché om te zeggen dat het persoonlijke politiek is, maar in een tijd waarin wetenschappers, grote bedrijven en overheden er steeds beter in worden om het menselijk brein te hacken, klinkt het onheilspellender dan ooit. ” Yuval Noah Harari
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dusseldorf 27 jan 2016 09:40 #700442

Ik weet niet waar ik je sarcasme aan heb verdiend, noch waarom je per se de vergelijking met auto's wilt maken. (Appels en peren).

Ik zie een functionaliteit (opoffer stuk van kiel/zwaard) waar ik nog nooit van heb gehoord en vind dat vreemd, dat kan toch? Als het doodnormaal is kun je dat toch gewoon zeggen of onderbouwen..?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.195 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl