Over afspraken maken en verwachtingen, dit geheel off-topic.
Wij hadden een prachtig terras aan de Vecht afgehuurd voor de receptie van onze bruiloft. Dit op een zonovergoten dag, kon niet beter. Gedurende de voorbereidingen afspraken gemaakt met de uitbater en naar mijn idee een goede deal gemaakt. Champagne bij aankomst, bruidstaart, tochtje over de Vecht met de VIP gasten, nog meer champagne, diner, toe maar, kon niet op. En een goede deal, vond ik, zeker in verhouding tot het gebodene, de ambiance, etc etc. Op het hoogtepunt van de festiviteiten kwamen de ceremoniemeester en de uitbater naar mij toe met een zorgelijke vraag. Waar blijft de bruidstaart? Waar blijft de bruidstaart! Hoezo waar blijft de bruidstaart .... Die heb ik toch besteld bij jou .... de uitbater. Het was nog wel zo'n mooi prijsje geweest en ik was gestreeld in mijn onderhandelings vaardigheden. Het antwoord was even onvoorwacht als door de grond zakkend danwel lachwekkend. Bleek dat ik alleen het servies en bestek had geregeld. Die taart moet bij een bakker vandaan komen, daar deed hij niet aan. Leverde altijd alleen benodigd servies en bestek, en alleen daar had ik voor betaald ....
Moraal van het verhaal ? AITMOAFU
NB het zeiljacht dat een paar dagen later in het toenmalige Joegoslavië voor ons klaar lag was dan weer wel boven verwachting, incl. een fles champagne voor het kersverse bruidspaar. Op de vraag van de verhuurder wanneer de rest van de bemanning zou komen antwoorde ik dat we maar met z'n tweeen waren. Met een wat zorgelijke blik lieten ze ons wel gaan