Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Vaarroute over de grote rivieren

Vaarroute over de grote rivieren 12 mei 2015 08:09 #624453

day dreamer schreef :
Houd rekening met grote kuilen water achter de duwvaart
De afvaart komt met ruim 20 km aan stormen houd daar rekening mee.
Zit zelf regel matig met gierende hart kleppen in de hut omdat ik geen idee heb wat sommige jachten van plan zijn .

Nu ja, met een randmeertje uiterst rechts houden levert je soms ook nog hartkloppingen op, maar zonder marifoon ga ik daar niet meer varen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vaarroute over de grote rivieren 12 mei 2015 08:25 #624457

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
day dreamer schreef :
Wij varen met een lengte van 105 meter gemiddeld een km of 13 bij nijmegen en is geheel afhankelijk van de stroom
Dat varieert van dag tot dag gewoon goed uit kijken marifoon op het juiste kan en overleggen met de verkeerspost
Houd rekening met grote kuilen water achter de duwvaart
De afvaart komt met ruim 20 km aan stormen houd daar rekening mee.
Zit zelf regel matig met gierende hart kleppen in de hut omdat ik geen idee heb wat sommige jachten van plan zijn .
Als je communiceert en gezond verstand kom je een heel eind
Dit kan ik onderschrijven.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vaarroute over de grote rivieren 14 mei 2015 21:28 #625167

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Waarschuwing:ik ben vandaag de Lek opgevaren naar Vianen en heb niet lang van de vloedstroom kunnen genieten vanuit Krimpen, want in Lobith stond er 10.30m , dus de stuwen zijn eruit. Het was ploegen vandaag, gem 3 km tegen. Had dit even van te voren moeten checken... dan had ik via de gekan. Hollandse Ijssel gegaan. Maar heb alleen naar de getijden gekeken en dacht effe voorstroom naar Vreeswijk te kunnen. Momenteel dus niet via de Nederrijn varen.

Met het halen van je boot kun je beter effe wachten tot het weer wat valt. Nu is dat stukje waal ook een bezoeking.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 14 mei 2015 21:30 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vaarroute over de grote rivieren 14 mei 2015 21:46 #625181

  • Jaak
  • Jaak's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16
Met het halen van je boot kun je beter effe wachten tot het weer wat valt. Nu is dat stukje waal ook een bezoeking.


Dank je wel. Bij ons staat inderdaad ook de Ijssel hoog.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vaarroute over de grote rivieren 15 mei 2015 07:31 #625228

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Ze zeggen altijd dat de stuwen vd Nederrijn en Lek eruit gaan bij 10,50 in lobith, nou dat is dus ook gebeurd. Ik ben gisteren wat aan de late kant voor hoogwater vertrokken in Krimpen ad Lek, maar normaliter loopt de vloed nog veel langer en verder door wanneer je circa 1,5. Uur voor hw vertrekt. Maar nu kreeg ik gewoon bij Streefkerk/Bergambacht steeds minder snelheid. Ik dacht:de eb zal wel weer aan het beginnen zijn. Maar dat kan toch nooit gelijk zo hard gaan lopen, totdat de volle eb echt begint te lopen ben je wel effe een paar uur verder. Toen ik mij bij Lopik bevond vond ik nog steeds dat het wel erg hard stroomde terwijl het daar pas 2 u na hoogwater Hagestein was. Immers zou je denken dat de ebstroom daar niet zo hard loopt omdat het nog maar een klein stukje is tot de stuw...
Maar als die stuw open staat: tja... :evil: (ik dacht er nog aan vd week: hoe zit het met de afvoer vd rivier vanwege de stuwen. Maar niet meer aan gedacht om te checken voor ik wegging.)

Met dit hoge water zou je op de Ijssel wel kunnen profiteren, maar je moet eerst over de Waal, daar zal het nu wel harder stromen dan normaal. Als het daar 6 km stroomt, en je boot kan 10 door het water, dan schiet het niet echt op.
Mijn Friesland haalt er 10 op stil water, om nog enigsinds vooruit te komen heb ik het laatste stuk volaan gedraaid en haalde ik 7 tot 7. 5..... in de midden tijdens het overlopen naar de andere oever maar 6.5. Het was rustig met beroepsvaart. Op twee handen te tellen.
Het vaart daar erg onrustig met tegenstroom, met een boot!!! Als je wat bij de kribben blijft win je wat snelheid, maar is het een grote schud en slingertoestand.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 15 mei 2015 07:47 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vaarroute over de grote rivieren 15 mei 2015 07:48 #625230

day dreamer schreef :
Wij varen met een lengte van 105 meter gemiddeld een km of 13 bij nijmegen en is geheel afhankelijk van de stroom
Dat varieert van dag tot dag gewoon goed uit kijken marifoon op het juiste kan en overleggen met de
De afvaart komt met ruim 20 km aan stormen houd daar rekening mee.
Zit zelf regel matig met gierende hart kleppen in de hut omdat ik geen idee heb wat sommige jachten van plan zijn .
Als je communiceert en gezond verstand kom je een heel eind

Gezond verstand is uiteraard altijd belangrijk :dry:

En wat dat verschil stroomafwaarts of stroomopwaarts betreft.
Uiteraard gaat de stroomafwaarts schip harder dan een stroomopwaarts varend maar dan wel t.o.v. de grond (alleen uiteraard als ze even snel door het water varen).
Echter , voor een ander schip , dus ook voor een pleziervaartuig, maar stroom of niet weinig uit ( even geen rekening houdend met het stroomverschil tussen binnen en buitenbocht).
de ontmoetingssnelheid is onafhankelijk van de stroomsnelheid ( zoals alle tijvaarders wel zullen weten).
Voorbeeldje:
Als twee vaartuigen elkaar naderen met elk 10 kmh door het water dan zal de ontmoetingssnelheid altijd 20 kmh zijn, of ze nou wel of niet op stromend water varen.
Zouden ze beiden stil liggen ( niet geankerd) dan zullen ze elkaar helemaal niet naderen omdat ze immers even snel met de stroom worden meegenomen..

Wel is het zo dat de grote schepen op Waal en Rijn boven de Pannerdensche kop i.h.a. een stuk sneller varen dan op andere rivieren en kanalen.
Ad
Laatst bewerkt: 15 mei 2015 07:49 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vaarroute over de grote rivieren 15 mei 2015 07:58 #625233

Jaak schreef :
Met het halen van je boot kun je beter effe wachten tot het weer wat valt. Nu is dat stukje waal ook een bezoeking.


Dank je wel. Bij ons staat inderdaad ook de Ijssel hoog.

Kun je leuk op de webcam zien:
webcam.prvgld.nl/n325.html
Even Ijssel of Westervoort aanklikken.

Ik vind het trouwens wel meevallen, ik zie de kribben nog .
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vaarroute over de grote rivieren 15 mei 2015 08:11 #625238

ik dacht dat je boot op de kaag lag Flytour? wat doe je daar dan helemaal? :blink:
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
Geen sponsor meer alhier.
www.star-tracking.com www.star-safety.com www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vaarroute over de grote rivieren 15 mei 2015 09:00 #625256

  • FMJ
  • FMJ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5184
Dat het nu behoorlijk zou stromen had ik een week terug hier al gepost.. Is heel logisch namelijk, het heeft heel hard geregend en dan duurt het even voor dat water vervolgens naar het lage Nederland toe is gestroomd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vaarroute over de grote rivieren 15 mei 2015 09:10 #625259

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5231
Ik zal vroeger wel heel onverantwoord via de grote rivieren van Loosdrecht naar Friesland gevaren zijn.
Instappen in een overnaads noors jolletje, Seagull aanslingeren en varen.
Ook nog een sharpie op sleeptouw.
Aan het eind van de vakantie weer terug, alleen in de Sharpie zonder motor.
Uiteraard wel sleepjes pikkend waar mogelijk.
M.a.w.: Zo moeilijk kan het allemaal niet zijn. ;)
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Laatst bewerkt: 15 mei 2015 09:37 door douwe.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vaarroute over de grote rivieren 15 mei 2015 20:49 #625401

  • Jaak
  • Jaak's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16
Yellow Boat schreef :
day dreamer schreef :
Uiteraard gaat de stroomafwaarts schip harder dan een stroomopwaarts varend maar dan wel t.o.v. de grond (alleen uiteraard als ze even snel door het water varen).
Echter , voor een ander schip , dus ook voor een pleziervaartuig, maar stroom of niet weinig uit ( even geen rekening houdend met het stroomverschil tussen binnen en buitenbocht).
de ontmoetingssnelheid is onafhankelijk van de stroomsnelheid ( zoals alle tijvaarders wel zullen weten).
Voorbeeldje:
Als twee vaartuigen elkaar naderen met elk 10 kmh door het water dan zal de ontmoetingssnelheid altijd 20 kmh zijn, of ze nou wel of niet op stromend water varen.
Zouden ze beiden stil liggen ( niet geankerd) dan zullen ze elkaar helemaal niet naderen omdat ze immers even snel met de stroom worden meegenomen..

Wel is het zo dat de grote schepen op Waal en Rijn boven de Pannerdensche kop i.h.a. een stuk sneller varen dan op andere rivieren en kanalen.
Ad

Ja, dat klopt natuurlijk. Sterker, het is de eerste relativiteitstheorie van Einstein: beweging is niet absoluut maar relatief tov de het medium of de ruimte waarin bewogen wordt :-). Zo zijn ook de golven die een schip maakt hetzelfde bij een bepaalde snelheid t.o.v. het water, onafhankelijk van de snelheid van het water zelf.
Ik heb me wel afgevraagd of vrachtschepen bij sterke tegenstroom niet extra vermogen maken om hun snelheid t.o.v. het land en daarmee dus hun reisduur te handhaven en daardoor meer golfslag veroorzaken.
Maar ik denk dat een (vracht)schip waarschijnlijk een bepaalde snelheid heeft waarbij het brandstofverbruik optimaal is en dus altijd zal proberen die snelheid aan te houden , stroomop- en stroomafwaarts, veel stroom of weinig stroom. De golfslag zal dus altijd min of meer het zelfde zijn.

Groeten,
Jaak
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vaarroute over de grote rivieren 15 mei 2015 21:06 #625410

  • Jaak
  • Jaak's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16
douwe schreef :
Ik zal vroeger wel heel onverantwoord via de grote rivieren van Loosdrecht naar Friesland gevaren zijn.
Instappen in een overnaads noors jolletje, Seagull aanslingeren en varen.
Ook nog een sharpie op sleeptouw.
Aan het eind van de vakantie weer terug, alleen in de Sharpie zonder motor.
Uiteraard wel sleepjes pikkend waar mogelijk.
M.a.w.: Zo moeilijk kan het allemaal niet zijn. ;)

Misschien heb je ook wel gelijk. Als het goed weer is dan gaan we in het Pinksterweekeinde de tocht maken. :P
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vaarroute over de grote rivieren 15 mei 2015 21:16 #625418

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10710
Grote rivieren van Loosdrecht naar Friesland?? Kanalen en meren zijn geen rivieren en de Vecht kan ik ook niet een grote rivier vinden.
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vaarroute over de grote rivieren 16 mei 2015 09:34 #625499

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5231
Proost schreef :
Grote rivieren van Loosdrecht naar Friesland?? Kanalen en meren zijn geen rivieren en de Vecht kan ik ook niet een grote rivier vinden.
Je moest dan wel over de Lek, Neder Rijn en Ijssel.
De Randmeren bestonden toen nog niet.
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Laatst bewerkt: 16 mei 2015 09:41 door douwe.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vaarroute over de grote rivieren 16 mei 2015 09:49 #625503

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10710
Dat is wel een flinke omweg via de Lek, Neder Rijn en de IJssel. Over het Vechtje en het IJsselmeer is veel korter, en inderdaad minder risico. Vaarwater vanaf Loosdrecht naar de Lek is misschien wel leuker maar veel langer.

O ja, het is geschiedenis. Toen was er nog geen AR kanaal. En geen sluis of stuw in de Lek en Neder Rijn. Helse tocht. ;)
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vaarroute over de grote rivieren 16 mei 2015 10:14 #625513

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5231
Proost schreef :
Dat is wel een flinke omweg via de Lek, Neder Rijn en de IJssel. Over het Vechtje en het IJsselmeer is veel korter, en inderdaad minder risico. Vaarwater vanaf Loosdrecht naar de Lek is misschien wel leuker maar veel langer.

O ja, het is geschiedenis. Toen was er nog geen AR kanaal. En geen sluis of stuw in de Lek en Neder Rijn. Helse tocht. ;)

Uiteraard ging je niet met twee open bootjes over het Ijsselmeer.
AR kanaal was er wel. Bij Wijk bij Duurstede de Neder Rijn op.
Geen helse tocht,maar wel een groot avontuur voor knullen van 16
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Laatst bewerkt: 16 mei 2015 10:16 door douwe.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vaarroute over de grote rivieren 16 mei 2015 22:05 #625723

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Wel heel lang geleden als de Flevopolder er nog niet lag..
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vaarroute over de grote rivieren 16 mei 2015 22:14 #625726

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2301
Fly-Tour schreef :
Wel heel lang geleden als de Flevopolder er nog niet lag..
Oostelijk Flevoland:
De polder is aangelegd tussen 1950 en 1957 en heeft een grootte van 540 km². De ontwikkeling van dit gebied gebeurde door de Rijksdienst voor de IJsselmeerpolders (RIJP).

Zuidelijk Flevoland:
De polder is aangelegd tussen 1959 en 1968 en heeft een grootte van 430 km². De polder had op 1 januari 2007 200.808 inwoners.

Zuidelijk Flevoland is aan drie zijden omgeven door water. Aan de noordwestzijde ligt het Markermeer, aan de oost- en zuidkant wordt het van het oude land gescheiden door Randmeren: van rechts naar links het Wolderwijd, het Nulder- en Nijkerkernauw, het Eemmeer, het Gooimeer en het IJmeer. Aan de noordoostkant wordt het begrensd door de Knardijk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vaarroute over de grote rivieren 17 mei 2015 06:21 #625744

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5231
Fly-Tour schreef :
Wel heel lang geleden als de Flevopolder er nog niet lag..

Kun je nagaan hoe oud, ervaren en bevaren ik ben ;)
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Laatst bewerkt: 17 mei 2015 06:24 door douwe.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vaarroute over de grote rivieren 17 mei 2015 07:38 #625753

Los van je route is het belangrijker dat je dat onderhoud aan je motor vantevoren (laat) uitvoeren, zeker als je spannende stukjes gaat varen. Filters kosten weinig en zijn eenvoudig te vervangen en dan weet je meteen hoe je brandstofleidingen er aan toe zijn. Tank spoelen en neem ook een losse jerrycan met diesel mee. Een extra accu is zeker niet te versmaden met zo een tochtje op een oud schuitke. Verder zou ik me niet happy voelen met een 5pk op de grote rivieren....

Wel een leuk topic, want ik wil van Vierlingsbeek naar Zaandam varen met een Wibo 990, ik volg het met belangstelling.

Succes en heb vooral geen haast met het overvaren, de reis is de bestemming.

Grt

Frank
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vaarroute over de grote rivieren 17 mei 2015 19:15 #625969

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Rikken schreef :
Fly-Tour schreef :
Wel heel lang geleden als de Flevopolder er nog niet lag..
Oostelijk Flevoland:
De polder is aangelegd tussen 1950 en 1957 en heeft een grootte van 540 km². De ontwikkeling van dit gebied gebeurde door de Rijksdienst voor de IJsselmeerpolders (RIJP).

Zuidelijk Flevoland:
De polder is aangelegd tussen 1959 en 1968 en heeft een grootte van 430 km². De polder had op 1 januari 2007 200.808 inwoners.

Zuidelijk Flevoland is aan drie zijden omgeven door water. Aan de noordwestzijde ligt het Markermeer, aan de oost- en zuidkant wordt het van het oude land gescheiden door Randmeren: van rechts naar links het Wolderwijd, het Nulder- en Nijkerkernauw, het Eemmeer, het Gooimeer en het IJmeer. Aan de noordoostkant wordt het begrensd door de Knardijk.
Als zo nu en dan Ijsselmeervaarder wist ik dat al wel. Je doet altijd een beetje research. Alleen stond mij even bij dat het langer geleden was. Ik dacht dus :hoe oud moet die Douwe wel niet zijn dat hij dat meegemaakt heeft.. :huh:
Haast niet voor te stellen dat die polders er ooit niet waren.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 17 mei 2015 19:16 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vaarroute over de grote rivieren 17 mei 2015 19:39 #625986

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2301
Fly-Tour schreef :
Haast niet voor te stellen dat die polders er ooit niet waren.
Ik woon in de Noord Oost polder, die is inderdaad ouder ( aanleg dijken en drooggevallen tussen 1938 en 1942) net als de Wieringermeer (ook onderdeel van het zuiderzeeproject, gesloten en drooggevallen in 1927- 1930). Wellicht dat je daar even mee in de war was. Maar ik zou ook niet weten hoe oud Douwe is.....
Het is inderdaad niet voor te stellen dat het ooit allemaal water is geweest, maar in de NOP zien we nog bijna dagelijks dat het zo was; In mijn tuin zit op 60 centimeter een laag schelpen....
Hoe verder je in de polders naar het zuiden komt hoe minder hard het water er in de zuiderzee stroomde en dus hoe kleiner/lichter deeltjes bodem zijn die daar bezonken. Van zware klei in
Almere loopt het naar puur zand net ten zuiden van Lemmer.
Wel leuk om zo nog dagelijks te merken dat je op de zeebodem woont.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vaarroute over de grote rivieren 17 mei 2015 20:53 #626024

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5231
Fly-Tour schreef :
Rikken schreef :
Fly-Tour schreef :
Wel heel lang geleden als de Flevopolder er nog niet lag..
Oostelijk Flevoland:
De polder is aangelegd tussen 1950 en 1957 en heeft een grootte van 540 km². De ontwikkeling van dit gebied gebeurde door de Rijksdienst voor de IJsselmeerpolders (RIJP).

Zuidelijk Flevoland:
De polder is aangelegd tussen 1959 en 1968 en heeft een grootte van 430 km². De polder had op 1 januari 2007 200.808 inwoners.

Zuidelijk Flevoland is aan drie zijden omgeven door water. Aan de noordwestzijde ligt het Markermeer, aan de oost- en zuidkant wordt het van het oude land gescheiden door Randmeren: van rechts naar links het Wolderwijd, het Nulder- en Nijkerkernauw, het Eemmeer, het Gooimeer en het IJmeer. Aan de noordoostkant wordt het begrensd door de Knardijk.
Als zo nu en dan Ijsselmeervaarder wist ik dat al wel. Je doet altijd een beetje research. Alleen stond mij even bij dat het langer geleden was. Ik dacht dus :hoe oud moet die Douwe wel niet zijn dat hij dat meegemaakt heeft.. :huh:
Haast niet voor te stellen dat die polders er ooit niet waren.

Nou die Douwe zeilt nog steeds rond als een jonge kerel.
Mijn beschreven reis was in 1961.
Randmeren waren toen in ontwikkeling en niet gebaggerd met bestaande geulen.
Sommige mensen die met open boten in Friesland gingen varen zetten hun bootjes nog op de Lemmerboot die toen nog voer.
Ik heb in 1963 ook nog met Botters op het stuk Ijsselmeer gevaren wat nu Zuidelijk Flevoland is.
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Laatst bewerkt: 17 mei 2015 20:58 door douwe.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vaarroute over de grote rivieren 26 mei 2015 23:29 #628936

  • Jaak
  • Jaak's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16
Inmiddels hebben we de tocht achter de rug. Het viel heel erg mee, vooral omdat het tweede pinksterdag was, volgens de wateralmanak de rustigste dag van het jaar.
Ruim 90 kilometer, voor een groot deel stroomopwaarts ( Maas en Waal) maar op pannerdens kanaal en ijssel ging het heel snel en, met de wind tegen de stroming in, ook nog met spectaculaire deining.
Bij het kribbetje varen op de waal nog even vastgelopen ook!

Om negen uur vertrokken uit Maasbommel en om acht uur 's avonds aangekomen in de nieuwe thuishaven in de Steeg (Rheden).

Een heerlijke tocht !

Let wel : Het viel allemaal heel erg mee, maar zonder onze ervaren "opstapper" , hadden we dit nooit gered !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vaarroute over de grote rivieren 27 mei 2015 15:47 #629218

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Jaak schreef :
Inmiddels hebben we de tocht achter de rug. Het viel heel erg mee, vooral omdat het tweede pinksterdag was, volgens de wateralmanak de rustigste dag van het jaar.
Ruim 90 kilometer, voor een groot deel stroomopwaarts ( Maas en Waal) maar op pannerdens kanaal en ijssel ging het heel snel en, met de wind tegen de stroming in, ook nog met spectaculaire deining.
Bij het kribbetje varen op de waal nog even vastgelopen ook!

Om negen uur vertrokken uit Maasbommel en om acht uur 's avonds aangekomen in de nieuwe thuishaven in de Steeg (Rheden).

Een heerlijke tocht !

Let wel : Het viel allemaal heel erg mee, maar zonder onze ervaren "opstapper" , hadden we dit nooit gered !

Waarom? Kun je dat toelichten?
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.193 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl