Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Kruisen TSS richting Lowestoft

Re: Kruisen TSS richting Lowestoft 18 mrt 2014 16:56 #496859

vero schreef :

De International Regulations Preventing Collisions at Sea (…), die ook van toepassing zijn op de Noordzee, bepalen onder rule 10.c het volgende: “A vessel shall so far as practicable avoid crossing traffic lanes, but if obliged to do so shall cross on a heading as nearly as practicable at right angles to the general direction of traffic flow.” Kortom, men dient een koers te houden die een rechte hoek vormt met de verkeersrichting in de verkeersbaan.

nou snap ik het weer niet meer....
- HEADING (niet: KOERS) at right angles, zegt de regel
- KOERS een rechte hoek met de verkeersrichting, zegt de uitlegster...

maar goed, de regels gaat voor de uitleg, en de regel is: Heading Haaks.
En dat is ook logisch: op die manier laat je duidelijk zien dat je oversteekt. Dat de stroom er wat anders van maakt zal geen nieuws zijn voor de schepen in de lane: die varen in dezelfde stroom..... en snappen dat wel.

er is niets verwarrend aan: heading haaks op de lane, vergeet de stroming maar gewoon. Toen je nog geen GPS had wist je ook niet hoe snel het stroomde en waarheen.....
Moderne open source: "Logisch dat nog niet alles werkt. Het merendeel heb je helemaal niet nodig."
Laatst bewerkt: 18 mrt 2014 16:59 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Kruisen TSS richting Lowestoft 18 mrt 2014 16:58 #496861

  • sst
  • sst's Profielfoto
Vero schreef;
" Wil je echt op de bon, vaar dan maar lekker in de traffic lane een stukje parallel met de grote jongens mee."

Zover ik weet mag je ook gewoon in de shipping lane meevaren als je niet wil oversteken.
En vaak moet je dat ook, omdat ontwijken in principe mee gaan liggen is op de zelfde koers.(ofschoon ik dat zelf van de situatie laat afhangen)
Laatst bewerkt: 18 mrt 2014 17:00 door sst.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Kruisen TSS richting Lowestoft 18 mrt 2014 17:03 #496863

vero schreef :
Noorderzon schreef :
Die RACON die NO van 'Netherlands' ligt moet je aan de goede kant passeren. Dat is de enigste regel die ik persoonlijk altijd in dat specifieke precautionary gebied aanhoudt. Dus als je naar Lowestoft vaart kan je bij wijze van spreken recht op die RACON af gaan liggen en dan moet je die aan BB houden. Vind je dit te noordelijk dan moet je onder 'Belgium' de route haaks oversteken. Dit is de manier waarop ik het altijd met mijn schip doe en waarop ik nog nooit commentaar heb gehad.

Maar met mijn jacht zou ik er persoonlijk iets pragmatischer mee omgaan: een rechte koers naar Lowestoft en uitwijken voor schepen op ramkoers.

Welke regel zegt er dat je een safe waterboei (RACON NO Netherlands) langs een bepaalde kant moet passeren?
Gezien de grote jongens daar zelf al aardig alert moeten zijn, moet jij als watersporter niet voor extra geduvel op de brug zorgen en daar gewoon wegblijven.
Oversteken via de NHR-SE (groen) ter hoogte van Belgium is de meest aangewezen oversteek. En dan haaks op de traffic lane.
Een boei als deze 'safe water' Racon boei (RACON NO Netherlands) kan een beroeps toch echt maar beter aan BB houden. En zo zijn er nog wel een aantal die ik kan noemen die ik echt aan BB houdt. Bijvoorbeeld de Maas-oost en de Maas-center om even in de buurt te blijven. Als jij dat anders doet dan weet ik nu al op basis van welke regel jij een flinke prent tegemoet kunt zien. :whistle: (als het opgemerkt wordt).

De stelling dat je daar (RACON NO Netherlands) gewoon in zijn geheel als jacht weg moet blijven omdat er anders extra geduvel op de brug zou zijn vind ik persoonlijk overdreven. Er zijn inderdaad plaatsen waar dat zo is, maar hier mijns inziens niet.
Laatst bewerkt: 18 mrt 2014 17:05 door Noorderzon.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Kruisen TSS richting Lowestoft 18 mrt 2014 18:11 #496892

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6731
boarderbas schreef :
Zo kort mogelijk oversteken en koers houden. Niemand gaat zitten kissebissen hier of je precies 90 graden vaart. Voor jou is het belangrijk te weten dat op die splitsing boten van koers wijzigen en wellicht voor elkaar uitwijken. Zoals de kaart zegt "opletten gebied"

Reken maar dat je in de gaten wordt gehouden zeker indien je bij Dover oversteekt, vorig jaar kwam er gewoon even een heli op masthoogte waarvan de piloot wat gebaren maakte..
Boetes zijn niet misselijk.
We zaten dus zeer ruim over de 90 graden
Vaar ze
Jaap
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Kruisen TSS richting Lowestoft 18 mrt 2014 18:28 #496904

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15858
Evaluationcopy schreef :
Die precautionary area, mag ik daar gewoon doorheen hoe ik wil
Een precautionary area is geen shipping lane. Net als (bijna) overal op zee mag je daar best varen als zeilboot en je hoeft deze niet op een speciale koers te passeren. Je moet slechts 'goed uitkijken'.

Echter, er zijn goede argumenten om daar wellicht toch niet doorheen te varen: in tegenstelling tot de shipping lanes kunnen vrachtschepen daar sterk van koers veranderen en van meerdere kanten aan komen zetten. Het verkeersbeeld is dus een stuk rommeliger vergeleken met de strakke rechte banen van de verkeersstelsels. Zowel voor zeilers als voor de vrachtvaart is het prettiger als je weet wat je kunt verwachten en dat is bij het haaks kruisen van de TSS gewoon een stuk eenvoudiger.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Kruisen TSS richting Lowestoft 18 mrt 2014 18:35 #496907

  • Airgead
  • Airgead's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2447
Aangezien de schepen gestaffeld een mijl apart varen in de TSS is het volgens mij prima om even in een safe zone te gaan bijliggen of in de richting van de TSS zelft te varen, om zodra het schip is gepasseerd weer te vervolgen met het (zo snel mogelijk) oversteken van de TSS. Dat is tenminste hoe ik het zie en doe.
Iets anders is vrolijk gaan varen in de TSS in de langsrichting terwijl er geen noodzaak voor is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Kruisen TSS richting Lowestoft 18 mrt 2014 18:57 #496919

  • sst
  • sst's Profielfoto
Airgead schreef :
Iets anders is vrolijk gaan varen in de TSS in de langsrichting terwijl er geen noodzaak voor is.

Zeker iets anders maar het mag gewoon ,dacht ik.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Kruisen TSS richting Lowestoft 18 mrt 2014 19:01 #496920

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15858
sst schreef :
Zeker iets anders maar het mag gewoon ,dacht ik.
Zeker, er zijn in een TSS maar twee koersen mogelijk: haaks kruisen of met de stroom mee. Ook dat laatste mag met alles wat drijft en gang maakt, maar als je geen schip van 500T+ hebt is het misschien verstandiger om buiten de TSS te blijven.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Kruisen TSS richting Lowestoft 18 mrt 2014 19:04 #496921

sst schreef :
Airgead schreef :
Iets anders is vrolijk gaan varen in de TSS in de langsrichting terwijl er geen noodzaak voor is.

Zeker iets anders maar het mag gewoon ,dacht ik.

Dat begrijp ik dan weer niet.
Dacht dat daar een forse boete op staat....schepen of geen schepen in de TSS.

Vinni
Er valt altijd wel wat te zeiken......
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Kruisen TSS richting Lowestoft 18 mrt 2014 19:08 #496923

TSS zo haaks mogelijk kruizen en mocht je onverhoopt toch op ram koers liggen met een schip dan met het schip meevaren en achterlangs weer terug naar de haakse koers. Waar een boeten op staat als je tegen de vaarrichting ingaat.
Alweer 5 jaar en 10 mmaanden lid, de Rev is een gepasseerd station, daarom heb ik Faran gevraagd om mijn eigennaam als scherm naam te gebruiken.
Rob Bosman was dus Rev.
SV Second Chance de bouw van onze eigen hout epoxy catamaran, 12 m x 6m
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Kruisen TSS richting Lowestoft 18 mrt 2014 19:10 #496924

ok...verkeerd begrepen.

Vinni
Er valt altijd wel wat te zeiken......
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Kruisen TSS richting Lowestoft 18 mrt 2014 19:35 #496938

  • Zonsnel
  • Zonsnel's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2031
sst schreef :
Airgead schreef :
Iets anders is vrolijk gaan varen in de TSS in de langsrichting terwijl er geen noodzaak voor is.

Zeker iets anders maar het mag gewoon ,dacht ik.

Stel je vaart van IJmuiden naar Noorwegen. Bij Texel krijg je dan ook allemaal van TSS dingen in de meest grillige patronen op de kaart te zien. Het makkelijkst is dan om gewoon netjes stuurboord IN de TSS te gaan varen. Mag dat?
Of als je op doorreis bent naar de Scilly's en je een hekel hebt aan vissers en overig storend verkeer. Mag je dan ook in de TSS gaan varen? Keurig stuurboord?
Groet,

Zonsnel

zeilen is een manier van leven
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Kruisen TSS richting Lowestoft 18 mrt 2014 19:39 #496940

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4481
Rev schreef :
TSS zo haaks mogelijk kruizen en mocht je onverhoopt toch op ram koers liggen met een schip dan met het schip meevaren en achterlangs weer terug naar de haakse koers. Waar een boeten op staat als je tegen de vaarrichting ingaat.
Ik denk dat je bedoeld het schip tegemoet varen. Dit om twee redenen a) vanwege het niet meer kleur-op-kleur varen en b) omdat het dan langer duurt eer je elkaar voorbij bent.
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Kruisen TSS richting Lowestoft 18 mrt 2014 19:39 #496941

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4481
Zonsnel schreef :
sst schreef :
Airgead schreef :
Iets anders is vrolijk gaan varen in de TSS in de langsrichting terwijl er geen noodzaak voor is.

Zeker iets anders maar het mag gewoon ,dacht ik.

Stel je vaart van IJmuiden naar Noorwegen. Bij Texel krijg je dan ook allemaal van TSS dingen in de meest grillige patronen op de kaart te zien. Het makkelijkst is dan om gewoon netjes stuurboord IN de TSS te gaan varen. Mag dat?
Of als je op doorreis bent naar de Scilly's en je een hekel hebt aan vissers en overig storend verkeer. Mag je dan ook in de TSS gaan varen? Keurig stuurboord?
nope
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Kruisen TSS richting Lowestoft 18 mrt 2014 19:41 #496942

  • ikkuh
  • ikkuh's Profielfoto
Gregor schreef :
Rev schreef :
TSS zo haaks mogelijk kruizen en mocht je onverhoopt toch op ram koers liggen met een schip dan met het schip meevaren en achterlangs weer terug naar de haakse koers. Waar een boeten op staat als je tegen de vaarrichting ingaat.
Ik denk dat je bedoeld het schip tegemoet varen. Dit om twee redenen a) vanwege het niet meer kleur-op-kleur varen en b) omdat het dan langer duurt eer je elkaar voorbij bent.

Nee, in de voorgeschreven richting gaan varen tot schip voorbij is. Duurt niet zo lang hoor met een snelheidsverschil van rond de 15 knopen.

Dit geldt volgens mij overigens alleen voor de DW route en niet de TSS
Laatst bewerkt: 18 mrt 2014 19:44 door ikkuh.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Kruisen TSS richting Lowestoft 18 mrt 2014 19:44 #496944

  • sst
  • sst's Profielfoto
Zonsnel schreef :

Stel je vaart van IJmuiden naar Noorwegen. Bij Texel krijg je dan ook allemaal van TSS dingen in de meest grillige patronen op de kaart te zien. Het makkelijkst is dan om gewoon netjes stuurboord IN de TSS te gaan varen. Mag dat?
Of als je op doorreis bent naar de Scilly's en je een hekel hebt aan vissers en overig storend verkeer. Mag je dan ook in de TSS gaan varen? Keurig stuurboord?

Ja, ik denk dus van wel. Ofschoon ik verwacht dat het meldings/uitluisterplicht dan wat anders ligt.
Laatst bewerkt: 18 mrt 2014 19:45 door sst.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Kruisen TSS richting Lowestoft 18 mrt 2014 19:47 #496945

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4481
ikkuh schreef :
Gregor schreef :
Rev schreef :
TSS zo haaks mogelijk kruizen en mocht je onverhoopt toch op ram koers liggen met een schip dan met het schip meevaren en achterlangs weer terug naar de haakse koers. Waar een boeten op staat als je tegen de vaarrichting ingaat.
Ik denk dat je bedoeld het schip tegemoet varen. Dit om twee redenen a) vanwege het niet meer kleur-op-kleur varen en b) omdat het dan langer duurt eer je elkaar voorbij bent.

Nee, in de voorgeschreven richting gaan varen tot schip voorbij is. Duurt niet zo lang hoor met een snelheidsverschil van rond de 15 knopen.

Dit geldt volgens mij overigens alleen voor de DW route en niet de TSS
Check deze wiki http://en.wikipedia.org/wiki/International_Regulations_for_Preventing_Collisions_at_Sea
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Kruisen TSS richting Lowestoft 18 mrt 2014 19:50 #496947

Bijlage ovrstekentrafficlane.png niet gevonden



duidelijk plaatje hoe het moet
Alweer 5 jaar en 10 mmaanden lid, de Rev is een gepasseerd station, daarom heb ik Faran gevraagd om mijn eigennaam als scherm naam te gebruiken.
Rob Bosman was dus Rev.
SV Second Chance de bouw van onze eigen hout epoxy catamaran, 12 m x 6m
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Kruisen TSS richting Lowestoft 18 mrt 2014 19:51 #496948

  • sst
  • sst's Profielfoto
ikkuh schreef :
Gregor schreef :
Rev schreef :
TSS zo haaks mogelijk kruizen en mocht je onverhoopt toch op ram koers liggen met een schip dan met het schip meevaren en achterlangs weer terug naar de haakse koers. Waar een boeten op staat als je tegen de vaarrichting ingaat.
Ik denk dat je bedoeld het schip tegemoet varen. Dit om twee redenen a) vanwege het niet meer kleur-op-kleur varen en b) omdat het dan langer duurt eer je elkaar voorbij bent.

Nee, in de voorgeschreven richting gaan varen tot schip voorbij is. Duurt niet zo lang hoor met een snelheidsverschil van rond de 15 knopen.

Dit geldt volgens mij overigens alleen voor de DW route en niet de TSS

Voorzover ik het weet moet je mee gaan liggen. Maar general practice is dat tijdelijk tegensturen getolereerd wordt omdat het voor beide parijen prettiger is/kan zijn.(afhankelijk van de situatie) Je blijft dan minder lang in de alertzone van zo n grote jongen. Niet vanwege de snelheid verschil maar de alert zone van zo n schip is elliptisch.
Laatst bewerkt: 18 mrt 2014 19:58 door sst.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Kruisen TSS richting Lowestoft 18 mrt 2014 19:52 #496949

  • Airgead
  • Airgead's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2447
"Stel je vaart van IJmuiden naar Noorwegen. Bij Texel krijg je dan ook allemaal van TSS dingen in de meest grillige patronen op de kaart te zien. Het makkelijkst is dan om gewoon netjes stuurboord IN de TSS te gaan varen. Mag dat?
Of als je op doorreis bent naar de Scilly's en je een hekel hebt aan vissers en overig storend verkeer. Mag je dan ook in de TSS gaan varen? Keurig stuurboord? "

Weet, je ik zou het antwoord niet eens weten, maar het lijkt me inderdaad van niet. Waarom weet ik het antwoord niet 100% zeker? Omdat het niet in mijn hoofd zou opkomen om zoiets ooit te doen!
Ik probeer ingewikkelde situaties qua TSS altijd te vermijden, (bijvoorbeeld niet oversteken in de nabijheid of op een kruising)
Ook niet oversteken als je denkt dat je er net voor langs kunt, maar dat spreekt voor zich. Ook niet als de AIS aangeeft dat het wel kan, er kan vertraging zitten in de doorgegeven positie: ouderwets kijken of de peiling (snel genoeg) verloopt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Kruisen TSS richting Lowestoft 18 mrt 2014 19:54 #496951

Gregor schreef :
ikkuh schreef :
Gregor schreef :
Rev schreef :
TSS zo haaks mogelijk kruizen en mocht je onverhoopt toch op ram koers liggen met een schip dan met het schip meevaren en achterlangs weer terug naar de haakse koers. Waar een boeten op staat als je tegen de vaarrichting ingaat.
Ik denk dat je bedoeld het schip tegemoet varen. Dit om twee redenen a) vanwege het niet meer kleur-op-kleur varen en b) omdat het dan langer duurt eer je elkaar voorbij bent.

Nee, in de voorgeschreven richting gaan varen tot schip voorbij is. Duurt niet zo lang hoor met een snelheidsverschil van rond de 15 knopen.

Dit geldt volgens mij overigens alleen voor de DW route en niet de TSS
Check deze wiki http://en.wikipedia.org/wiki/International_Regulations_for_Preventing_Collisions_at_Sea
Het is net een autosnelweg.

Het verkeer wordt geregeld in de kustwateren en binnenwateren passages met marker boeien. Boeien in kustgebieden staan ​​bekend als Lateral Markers, wanneer dit wordt geconstateerd in rijstroken ze bekend als kanaal markers. Beide soorten markers dienen hetzelfde doel. Zij begeleiden een vaartuig door een gebied bekend als veilig voor de passage te zijn, en zorgen voor een verkeersscheidingsstelsel vergelijkbaar met een weg op het land.

Deze "Rules of the Road" zijn zeer vergelijkbaar met die u volgen terwijl u een auto op het land, dus we zullen gebruiken dat als een voorbeeld als het over het verkeer op zee.

IALA A en IALA B

Als u rijdt een auto in een ander land is het soms nodig om te rijden aan de andere kant van de weg dan u gewoonlijk doet. Dit is hetzelfde voor schepen, maar gelukkig zijn er slechts twee regelingen IALA A en IALA B. IALA staat voor International Association of Lighthouse Authorities.

IALA A wordt gebruikt in Europa, sommige gebieden van Afrika, het grootste deel van Azië, plus Australië en Nieuw-Zeeland; IALA B wordt gebruikt in Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Japan, de Filippijnen en Korea.

Verkeer Marker Boeien

Markeerboeien zijn er in twee kleuren, groen en rood. Rode boeien markeren een kant van een rijstrook en groene markeringen aan de andere kant. Denk aan het gebied in het midden als een weg of snelweg. Op het land een weg heeft strepen markeren veilige gebieden voor reizen geschilderd, een ononderbroken lijn markeert beide zijden van de weg en is bedoeld niet worden overschreden, denk aan de rode en groene boeien als deze lijnen. Een weg heeft een lijn geschilderd in het midden om het verkeer te verdelen op basis van richting, in een maritieme omgeving het centrum divider is onzichtbaar. De scheidingslijn is precies in het midden van de gemarkeerde cursus.

IALA A Rules

In Europa, Australië, Nieuw-Zeeland, plus delen van Afrika en Azië de IALA A regels van kracht zijn. Dit betekent dat wanneer het reizen moet je de groene boei op de rechter-of stuurboordzijde van het vaartuig te houden.

De vorm van de markering geeft je ook verkeersinformatie. Een driehoekige of kegelvormige top geeft de marker aan de stuurboordzijde van het vaartuig worden gehouden.

IALA B Regels

De IALA B verkeersscheidingsstelsel wordt gebruikt in Noord-en Zuid-Amerika, Japan, de Filippijnen en Korea. Het is het tegenovergestelde verkeersstroom van de IALA A-regeling. Dit is als het rijden aan de andere kant van de weg, terwijl het buitenland.

In dit geval, tijdens de reis houdt de rode boei op de rechter-of stuurboordzijde van het schip.

Dezelfde driehoekige of kegelvormige top zal aanwezig zijn op merkers die aan de stuurboordzijde van het vaartuig dienen te worden bewaard.

Beide verkeerspatronen hebben dezelfde regels als het gaat om marker vorm. Een driehoekige markering bevindt zich altijd aan de stuurboordzijde van het vaartuig, ongeacht of het rood of groen. Terwijl markers aan de bakboordzijde van het schip vierkante of afgeplatte zal zijn.

Betreden en verlaten Traffic Separation Schemes

Bij het invoeren van een scheiding van verkeer gebied, voorzichtig te werk gaan en wees alert. Dit is als een snelweg op oprit voor schepen en kleinere vaartuigen. Op drukke tijden veel schepen zal proberen om deze banen in te voeren. Probeer je schip uit te lijnen in de richting van reizen binnen de rijstrook. Toe waarin deze rijstrook voorbij het eigenlijke rijstrook markeringen helpen u vlot de overgang van open water naar de rijbaan. De ingang van een verkeersscheidingsstelsel is onderworpen aan de regels van het recht van overpad.

De Right of Way is een van de belangrijkste onderdelen van het Reglement van de weg en moet volledig worden begrepen voor een veilige werking.

Soms autoverkeer in drukke gebieden neemt een bijzondere regeling die is anders dan standaard bediening, en wordt meestal alleen begrepen wordt door lokale bestuurders.

Hetzelfde geldt op het water. Lokale schepen zoals watertaxi's of offerte boten kunnen niet aan deze rijstroken, dit is niet noodzakelijkerwijs het breken van de regels, omdat de schepen moeten opereren buiten de rijstroken om hun werk te doen.

Het verlaten van een verkeer-regeling is vergelijkbaar met het invoeren. Reist u buiten in open water is het best om uw koers te breiden voorbij het einde van de laatste marker. Als uw schip is groot of langzaam bewegende, zou het verkeer achter je schip te popelen te passen. Wacht tot het verkeer verdwijnt voordat u uw cursus omdat niet alle schepen de juiste claxon signaal klinkt wanneer u probeert te passen. Wees voorzichtig, Right of Way is belangrijk, maar het vermijden van botsingen is belangrijker dan gelijk hebben.

U kan nodig zijn om een ​​rijstrook af te sluiten vóór het bereiken van het einde van de gemarkeerde passage om uw bestemming te bereiken. Boeien zijn gemarkeerd met nummers zoals huisnummers. Rode boeien hebben altijd een even getal en groen zijn gemarkeerd met oneven nummers. Manoeuvreren tussen markeerboeien is aanvaardbaar zolang het veilig kan gebeuren. Controleer voor het verkeer buiten de baan en voor alle oranje en witte boeien markering obstakels. Als de weg vrij is u kan doorgaan.

Als je de tegemoetkomende rijstrook van het verkeer moeten oversteken, wachten op een passende gat in het verkeer en draai een loodrechte koers tegenover de lane.

Andere schepen in gedachten houden bij het vertragen of het draaien van een rijstrook. Schepen hebben beperkte wendbaarheid bij lage snelheden en een lange tijd in beslag nemen om te stoppen. Als je niet kan draaien over een rijstrook zonder het belemmeren van het verkeer, uitgang aan de andere kant en wacht tot het verkeer te ontruimen dan verder over beide rijstroken naar uw bestemming.

Traffic Lane Crossings

Wanneer twee rijstroken oversteken is er een speciale boei. Het is horizontaal gestreept met rode en groene banden. Dit is vergelijkbaar met een kruising van een primaire en secundaire weg. De bovenste band wijst de primaire verkeersweg en de onderste band duidt de secundaire route. Right of Way regels bepalen hoe de verkeersstromen op deze kruisingen, doe primaire en secundaire benamingen niet bepalen waar het vaartuig voor het eerst kunnen oversteken.

Leren hoe verkeersstromen is slechts de eerste stap in het beheersen van de Maritieme Rules of the Road .
Alweer 5 jaar en 10 mmaanden lid, de Rev is een gepasseerd station, daarom heb ik Faran gevraagd om mijn eigennaam als scherm naam te gebruiken.
Rob Bosman was dus Rev.
SV Second Chance de bouw van onze eigen hout epoxy catamaran, 12 m x 6m
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Kruisen TSS richting Lowestoft 18 mrt 2014 19:56 #496953

  • Airgead
  • Airgead's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2447
sst schreef :
ikkuh schreef :
Gregor schreef :
Rev schreef :

Nee, in de voorgeschreven richting gaan varen tot schip voorbij is. Duurt niet zo lang hoor met een snelheidsverschil van rond de 15 knopen.

Dit geldt volgens mij overigens alleen voor de DW route en niet de TSS

Voorzover ik het weet moet je mee gaan liggen. Maar general practice is dat tijdelijk tegensturen getolereerd wordt omdat het voor beide parijen prettiger is/kan zijn.(afhankelijk van de situatie) Je blijft dan minder lang in de alertzone van zon grote jongen. Niet vanwege de snelheid verschil maar de alert zone van zo n schip is elliptisch.

Dit is buiten de TSS sowieso de beste praktijk (dus lijkt me ook in de TSS) in ieder geval in het donker: rood verandert in groen en vice versa: dan is het duidelijk wat je van plan bent.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Kruisen TSS richting Lowestoft 18 mrt 2014 19:58 #496954

Je moet om het even simpel te houden (lees mijn vorige post) net als op de snelweg NIET gaan spookrijden.
Alweer 5 jaar en 10 mmaanden lid, de Rev is een gepasseerd station, daarom heb ik Faran gevraagd om mijn eigennaam als scherm naam te gebruiken.
Rob Bosman was dus Rev.
SV Second Chance de bouw van onze eigen hout epoxy catamaran, 12 m x 6m
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Kruisen TSS richting Lowestoft 18 mrt 2014 20:01 #496956

  • Airgead
  • Airgead's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2447
@ REV: leuk verhaal over markeringen, maar dat heeft erg weinig te maken met het oversteken van een TSS. Denk niet dat je dan maar in velde of wegen een markering ziet. Je ziet op de kaart en aan de hand van je GPS positie dat je de TSS ingaat en uitgaat. (en natuurlijk op de plotter)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Kruisen TSS richting Lowestoft 18 mrt 2014 20:08 #496959

Airgead schreef :
@ REV: leuk verhaal over markeringen, maar dat heeft erg weinig te maken met het oversteken van een TSS. Denk niet dat je dan maar in velde of wegen een markering ziet. Je ziet op de kaart en aan de hand van je GPS positie dat je de TSS ingaat en uitgaat. (en natuurlijk op de plotter)

Ik ga hier verder niet over discuteren en ik verplicht niemand om aan de regels te houden, ben niet voor niets 2e stuurman KHV/GHV geweest afgeronde opleiding zeevaartschool.

Probeer jezelf maar voor te stellen s nachts in een stuurhut van xxx ton+ schip van een paar honderd meter lang en je ziet in eens rood en groen voor je neus opduiken, omdat een bijdehandje tegen gaat liggen in plaats van mee.
Alweer 5 jaar en 10 mmaanden lid, de Rev is een gepasseerd station, daarom heb ik Faran gevraagd om mijn eigennaam als scherm naam te gebruiken.
Rob Bosman was dus Rev.
SV Second Chance de bouw van onze eigen hout epoxy catamaran, 12 m x 6m
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.167 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl